نايب رئيس كميسيون معماری شورای شهر تهران گفت: هر طرحی اعم از طرح های موضوعی و موضعی و طرح های خاص، بايد هم پيوست ترافيكی و هم پيوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 16 November 2015
محمد مهدي تندگويان با تأكيد بر لزوم بازپيرايی ميدان هاي پايتخت گفت: با اجراي طرح جامع ميادين تهران كه در قالب طرح های تفصيلي و طرح های موضوعي مطرح شده، البته با در نظر گرفتن پيوست‌هاي آن، موافق هستيم.
 
وی افزود: ميدان ‌هاي تهران به تغيير که تحول نياز دارند و تعريف و اجراي اِلمان ‌هايي در هر يك از ميدان ها در ارتباط با نيازمندي هاي شهر، مشروط به این که از طرح جامع عدول نكند، مي‌تواند به شناخت هر چه بهتر پايتخت و محله هاي آن كمك كند.

وي با اعلام اين كه ارزيابي هايمان را از لحاظ مباحث ترافيكي و مسائل اجتماعي و فرهنگي در بازپيرايي ميدان هاي مهم شهر به صورت مستمر داشته ايم، تأكيد كرد: در مرحله نخست، 5 ميدان امام خميني (ره)، بهارستان، منيريه، انقلاب اسلامي و راه آهن را مورد توجه قرار داده ايم.
 
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه براي ميدان ها و معابر شهر و اساساً جهت تمام طرح‌ هاي سازه ‌اي و مراكز عمومي شهر مثل هتل‌ ها، بيمارستان ها و سينماها، بايد پيوست‌ ترافيكي و پيوست اجتماعي و فرهنگي در نظر گرفته شود، اظهار كرد: در سال‌ هاي قبل، طرح ‌های شهری فاقد پيوست هاي لازم بود.
 
تندگویان با بیان این که پيوست هاي هفت گانه در اجراي همه سازه های شهری از جمله بازپيرايي ميدان ها، بايد مورد توجه قرار گيرد، تصريح كرد: اصولاً هر طرحي اعم از طرح هاي موضوعي و موضعي و طرح هاي خاص، بايد هم پيوست ترافيكي و هم پيوست اجتماعي و فرهنگي داشته باشند.
 
وي در پايان در رابطه با بازپيرايي ميدان امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: بيش از يك سال و نيم است كه در رابطه با اين ميدان به بحث و بررسي مشغول هستيم اما هنوز به جمع بندي لازم براي بازپيرايي آن نرسيده ايم و تا جمع بندي مناسب حاصل نشود،‌ عجله اي در اجراي آن نخواهيم داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار