معاون پژوهشی پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ضرورت رشد نوآوری بین دانش‌آموزان گفت: 357 تیم دانش‌آموزی در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری در یزد شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 12 November 2015

به گزارش تابناک یزد،احمدرضا فقیه خراسانی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین دوره از مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مهمترین رسالت پارک علم و فناوری است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان از بلوغ فکری، که از ابتدای تحصیل شکل می‌گیرد، تشکیل می‌شوند.

معاون پژوهشی پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اهمیت حمایت کمیسیون ملی یونسکو برای دومین سال از مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در یزد، گفت: ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت بین دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این دوره مسابقات است.

فقیه‌خراسانی مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی را رقابتی-آموزشی دانست و بیان کرد: افزایش روحیه خودباوری و انسجام فعالیت‌های تیمی از دیگر اهداف مهم در برنامه‌ریزی مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در یزد است.

وی ارتقای جسارت علمی و رشد نوآوری بین دانش آموزان را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای علمی دانش‌آموزان یزدی، شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه، از دیگر اهداف مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری است.

معاون پژوهشی پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: در این دوره از مسابقات 19 تیم از استان‌های یزد، هرمزگان، مرکزی، کرمان، خوزستان، فارس، تهران، کردستان، زنجان، مازندران، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی شرکت می‌کنند.

فقیه‌خراسانی با اشاره به حضور 218 تیم یزدی در هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی خاطرنشان‌کرد: در این دوره از مسابقات بیش از 754 دانش‌آموز در قالب 357 تیم در رشته‌های رباتیک، هوافضا، شیمی، زیست شناسی (جراحی)، نجوم و ابریکیشن نویسی اندروید، با یکدیگر رقابت می‌کنند.  

وی ادامه داد: هفتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی ساعت 9 صبح 28 آبان ماه در سالن فجر دانشگاه یزد افتتاح و 29 آبان در سالن تربیت معلم یزد به پایان می رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار