استاندار یزد با اشاره به اینکه نظارت بر صنایع آلاینده کریدور صنعتی یزد - اردکان به صورت مستمر در حال انجام است گفت: گروهی برای بررسی این منظور تشکیل شده و بر واحدهای صنعتی در حوزه زیست محیطی نظارت مستقیم دارد.
کد خبر: ۱۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 08 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشستی با اعضای شورای شهر اشکذر اظهار کرد: بررسی ها نشان داد عمده ترین دلیل آلودگی هوا در کریدور صنعتی یزد - اردکان متعلق به کوره های آجرپزی است و بر این اساس برنامه ای با سه محور تدوین شد.

وی با بیان اینکه در برنامه تدوین شده بخشی از این کوره ها با انتقال به مکانی دیگر صنعتی می شود، افزود: آلایندگی برخی از این کوره ها با تبدیل سوخت مصرفی به گاز کاهش یافته و بخشی دیگر از این کوره ها نیز تعطیل شده اند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به راهکارهای متعدد برای رفع آلودگی واحدهای صنعتی اظهار کرد: در صورتی که این راهکار ها موثر واقع نشود، آخرین راه تعطیلی اینگونه واحدها است.
میرمحمدی افزود: در برنامه ای دیگر نیز فیلترهایی طراحی و ساخته شده است که آلایندگی کوره ها را کاهش می دهد و به حالت استاندارد نزدیک می کند.
وی، آلودگی هوا در کریدور صنعتی یزد - اردکان را در حد استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: با توجه به وزش بادهای موسمی و غیرموسمی در این منطقه مشکل آلودگی هوا نسبت به برخی مناطق کشور کمتر است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارتباط بیماری هایی از جمله سرطان و آلودگی هوا در استان یزد گفت: تاکنون پژوهش و تحقیقی در این زمینه ارایه نشده و ارتباط این دو موضوع در استان یزد به اثبات نرسیده است.
میرمحمدی افزود: برای کاهش آلودگی هوا در این منطقه کمربند سبز 700 هکتاری در حال احداث است که می تواند منبع خوبی برای پالایش هوا و بهبود محیط زیست باشد.
در این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر نیز مسایل و مشکلات این شهر را مطرح و درخواست های خود را برای بهبود وضعیت موجود ارایه کردند.
شهرستان اشکذر یکی از شهرستانهای استان یزد با وسعت 5486 کیلومتر مربع در شمال غربی استان قرار دارد، اشکذر دارای 2 بخش مرکزی و خضرآباد، 2 دهستان خضرآباد و رستاق و 55 روستا و 269مزرعه و مکان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار