دبیر مؤتلفه اسلامی کردستان:
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان با اشاره به اینکه هیچ کدام از شعارهای دولت در دو سال گذشته در استان کردستان تحقق پیدا نکرده است، گفت: نخستین شعارهای دولت در قالب ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه مریوان نمود می‌یابد؛ امیدواریم تاریخ مصرف پیگیری آن تا پایان انتخابات امسال نباشد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 31 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، جلیل مهدی‌عراقی در مصاحبه با خبرنگاران، با تسلیت ایام محرم‌الحرام و تبریک به مناسبت فرارسیدن روز 13 آبان، اظهار کرد: امید است همه با شعار «مرگ بر آمریکا»، در راهپیمایی روز 13 آبان حضور داشته باشیم.

وی به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه مریوان در شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره و از زحمات استاندار کردستان در راستای پیگیری این مهم تقدیر کرد و گفت: ایجاد مناطق آزاد در بانه و مریوان آرزوی دیرینه مردم استان بود که به‌زودی به تحقق می‌پیوندد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان تصریح کرد: تا زمان تصویب نهایی این طرح، مدت زمانی لازم است که باید استاندار کردستان فردی مدیر و اهل ریسک را به عنوان مدیر پروژه در کنار یک تیم اقتصادی قوی آشنا به استان به‌کارگیری کند تا زمینه‌های لازم برای تحقق کامل ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه مریوان را فراهم کنند.

وی گفت: از آنجایی که کردستان در زمینه صنایع دستی غنی است و سرمایه‌گذاری کلانی برای توسعه آن ندارد، لذا استاندار باید به فکر توسعه این صنایع در استان باشد تا کم‌کم به صنایع تبدیلی، مونتاژی و تولیدی دست یابد که در آن صورت صادرات توسعه خواهد یافت و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مهدی‌عراقی همچنین توجه به مسائل و کارهای فرهنگی در کنار توجه به مسائل تجاری و اقتصادی در این منطقه آزاد تجاری را متذکر شد و افزود: وجود یک تیم فرهنگی در کنار کارهای اقتصادی در مناطق آزاد لازم است و در عین حال ابراز امیدواری کرد با ایجاد این مناطق، دیگر برای هیچ کولبری مشکلی پیش نیاید و خانواده‌ای داغدار نشود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از شعارهای دولت در دو سال گذشته در استان کردستان تحقق پیدا نکرده است، گفت: نخستین شعارهای دولت در قالب ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه مریوان نمود می‌یابد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان به مسئله انتخابات و چگونگی عملکرد مؤتلفه و جریان اصولگرایی کردستان در این انتخابات اشاره کرد و افزود: حزب مؤتلفه در نظر دارد، تا با شعار «یک‌ صدا، یک لیست»، وارد انتخابات مجلس شود.

به گفته وی، حضور حداکثری مردم و ایجاد حماسه‌ای دیگر در انتخابات و همدلی و هم‌گرایی همه اصولگرایان برای وحدت در انتخاب اصلح از اهداف این حزب در انتخابات پیش‌رو است.

مهدی‌عراقی تصریح کرد: سیاست حزب مؤتلفه این است که اگر هیچ فردی از مؤتلفه به مجلس راه پیدا نکند، اما مجلس اصولگرایان باشد، به نوعی معتقدیم بعد از انتخابات 50 نفر از حزب مؤتلفه به مجلس برود بهتر از این است که اکثریت مجلس را اصلاح‌طلبان تشکیل دهند.

وی گفت: برای تحقق انتخاب اصلح و پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس، مرتب پیگیر اتحاد همه احزاب اصولگرایی هستیم و در کردستان نیز تلاش می‌شود اسامی کاندیداها در قالب یک لیست اعلام کنیم، همچنین با افراد مختلفی در شهرستان‌ها مذاکره شده که به عنوان کاندیدای اصولگراها در انتخابات مجلس آینده شرکت کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان افزود: تلاش می‌کنیم تا همه اصولگرایان به یک لیست واحد برسیم و تقریباً زمینه آن فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک کنگره عظیم اصولگرایان استان کردستان با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در سنندج برگزار شده و در آن آخرین برنامه‌ها و خط مشی‌های اصولگرایی اعلام خواهد شد.

مهدی‌عراقی گفت: از 18 تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، 10 تشکل مؤتلفه، جامعه اسلامی فرهنگیان، انجمن اسلامی پزشکان، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی کارمندان، جامعه اسلامی کارگران، کانون تربیت اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی حضرت زینب(س) و جامعه اسلامی پیروان حضرت زینب(س) در کردستان فعال هستند.

وی با عنوان اینکه جامعتین برای هماهنگی و هم‌گرایی اصولگرایی در هر استانی چند نفر به عنوان هماهنگ‌کننده انتخاب کرده است که در کردستان هم حجت‌الاسلام بلال عربیان و حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات معرفی شده‌اند، افزود: شورای اصولگرایی استان هفته آینده رسماً موجودیت خود را اعلام می‌کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان تصریح کرد: اکنون که مصوبه طرح ایجاد مناطق آزاد بانه مریوان در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده است امیدواریم تاریخ مصرف پیگیری آن تا پایان انتخابات امسال نباشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار