مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: جذب سرمایه‌گذاران واقعی زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی واقعی را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، هاشم مظفری در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: یکی از شاهکارهای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد جذابیت‌های بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی رویکرد توان‌افزایی و همچنین توجه به قابلیت‌های مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی است که به یقین نتایج مفیدی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تمام تلاش خود را برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال شرکت آلماتوز فعال در زمینه تولید گرانول سیب‌زمینی در کوتاهترین زمان انجام می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: این مرکز بهترین مشاور و حامی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری است.

مظفری افزود: تمام تلاش و کوشش نمایندگان ثابت و اختیار کامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این مرکز جذب سرمایه‌گذاران واقعی و ایجاد تحول و توسعه در اقتصاد منطقه است.

وی با تشریح موضوع دستور جلسه این هفته در ارتباط با بررسی درخواست صاحبان شرکت آلماتوز بیان کرد: با عنایت به اینکه اردبیل و روستاهای اطراف آن یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی درکشور است، بنابراین ضرورت دارد حمایت‌های لازم و کافی در جهت تولید فرآورده‌های محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی صورت بگیرد.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همین راستا شرکت آلماتوز که در ارتباط با تولید گوانول سیب‌زمینی در منطقه فعالیت کرده و کار خود را از سال 74 شروع و در حال حاضر تولیدات گرانول سیب‌زمینی را در سال‌های اخیر از 100 تن به یک‌هزار تن رسانده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان درخواست این شرکت را برای توسعه و افزایش تولیدات خود تا سقف 10 هزار تن و ایجاد اشتغالزایی مستقیم 150 نفر عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران این طرح برای توسعه و افزایش میزان تولیدات خود نیازمند زمین هستند که مورد موافقت اولیه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط عضو در این مرکز قرار گرفت تا اقدامات بعدی انجام گیرد.

گرانول سیب‌زمینی به عنوان یک محصول پایه بوده و پر ارزشترین ماده اولیه در انواع صنایع غذایی همچون کتلت گیاهی، انواع اسنک سیب‌زمینی و در تهیه انواع سس‌ها، پوره سیب‌زمینی، همبرگر، سالاد الویه، کباب کوبیده، فلافل، خمیر پیتزا، شیرینی‌های بدون گلوتن و طعم‌دهنده، انواع سوپ‌ها، بهبود‌دهنده و غنی‌ساز نان‌های صنعتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگهداری گرانول سیب‌زمینی در شرایط مختلف آب و هوایی خیلی آسان و 100 گرم آن معادل یک کیلوگرم سیب‌زمینی خام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار