سرپرست کميته امداد امام خميني(ره) استان يزد از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به بيش از 514 مددجوي تحت حمايت اين نهاد در شش ماهه نخست سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 28 October 2015

به گزارش تابناک یزد،"رضا زارع زاده" افزود: کميته امداد استان يزد در راستاي نيل به اهداف عالي اين نهاد مقدس در بحث توانمندسازي مددجويان تاکنون اقدامات مختلفي را انجام داده است.

وي با اشاره به اين که اشتغال‌زايي براي مددجويان يکي از مهمترين رويکردهاي کميته امداد در دهه چهارم فعاليت اين نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران و ساير دستگاه‌هاي ذيربط، اين مهم به نحو مطلوبي در استان يزد اجرايي شده است.

زارع زاده با بيان اين که در شش ماهه سال جاري، بيش از 67 ميليارد و 114 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي به 514 مددجوي تحت حمايت اين نهاد اعطا شده است، اظهار كرد: اين ميزان تسهيلات از محل اعتبارات امداد، قرض‌‌الحسنه بانک‌ها تامين شده و در زمينه‌هاي خودکفايي، کارانگيزي و توان افزايي پرداخت شده است.

پرداخت قريب 50 ميليارد ريال تسهيلات خودکفايي

سرپرست کميته امداد استان در ادامه با بيان اين که اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي کميته امداد سبب خودکفايي مددجويان مي‌شود، افزود: کميته امداد استان يزد در راستاي توانمندسازي خانواده هاي مددجو و رفع نيازهاي آنها در شش ماهه امسال، به 354 خانواده تحت حمايت، تسهيلات خودکفايي(خوداشتغالي) از محل اعتبارات بانکي و امدادي پرداخت كرده است.

وي اظهار كرد: اين طرح‌ها با اعتباري بالغ بر 49 ميليارد و 584 ميليون ريال براي مددجويان تحت حمايت اجرايي شده است.

اعطاي 50 مورد وام کارانگيزي به مددجويان

زارع زاده توانمندسازي خانوارهاي تحت حمايت را يکي از اولويت هاي کاري کميته امداد دانست و گفت: اشتغالزايي افراد تحت پوشش در رأس طرح ها و فعاليت هاي اين نهاد قرار دارد.

سرپرست کميته امداد استان با بيان اينکه در شش ماهه سال جاري 50 مورد تسهيلات کارانگيزي با اعتباري بالغ بر يک ميليارد و 450 ميليون ريال از محل اعتبارات امداد به مددجويان واجد شرايط اعطا شده است، گفت: اين طرح‌ها در زمينه‌هاي مختلفي از جمله کشاورزي، دامپروري، خدمات صنايع دستي و غيرو توسط مددجويان تحت حمايت کميته امداد استان يزد اجرايي شد.

كمك بيش از 4.8 ميليارد ريالي به مشاغل خانگي

به گفته‌ي اين مسئول، در شش ماهه نخست سال جاري بيش از 4 ميليارد و 822 ميليون ريال تسهيلات مشاغل خانگي به مددجويان تحت حمايت کميته امداد استان يزد پرداخت شده است.

زارع زاده در اين باره عنوان كرد: طرح‌هاي مشاغل خانگي (توان افزايي) با هدف بهبود شاخص‌هاي فرهنگي و اقتصادي خانوارهاي تحت حمايت اجرا مي شود.

وي افزود: در شش ماهه سال جاري بيش از 110 طرح توان افزايي(مشاغل خانگي) با هزينه‌اي بالغ بر چهار ميليارد و 822 ميليون ريال از محل قرض الحسنه بانکي و منابع امدادي براي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) استان يزد اجرا گرديد.

زارع زاده اضافه کرد: اين طرح‌ها در زمينه‌هاي مختلف شغلي از جمله؛ توليدات دامي، فعاليت هاي فرهنگي و هنري، صنايع دستي، فرش دستباف و ساير فعاليت ها اجرا شده است.

به گفته سرپرست کميته امداد امام خميني(ره) استان، در اين مدت همچنين 97 مورد طرح تبديلي (توان افزايي به خودکفايي) با هزينه‌اي بالغ بر 11 ميليارد و 258 ميليون ريال از محل اعتبارات بانکي و امدادي براي مددجويان تحت حمايت اين نهاد اجرا شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار