تجمع بزرگ تاسوعای حسینی با حضور گسترده و پرشور عزاداران و محبان اهل بیت(ع) در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد و برنامه‌های مختلف سینه‌زنی و مداحی و زنجیرزنی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 23 October 2015
تابناک بوشهر: تجمع بزرگ تاسوعای حسینی با حضور هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در بوشهر برگزار شد.

هیئت‌های مذهبی بوشهر خود را به این نقطه رساندند تا علاوه بر برگزاری مراسم تجمع بزرگ تاسوعا، در نماز جمعه نیز حضور یابند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های عزاداری در استان بوشهر هستیم و مردم حضوری گسترده در این برنامه‌ها دارند.

حسین ادیبی به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران بوشهری روز تاسوعا اشاره کرد و افزود: این مراسم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مصلی جمعه بوشهر آغاز شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با هیئت‌های مذهبی، مداحان و دیگر نهادهای مرتبط برای برگزاری برنامه‌های محرم و صفر در استان بوشهر، بیان کرد: در نقاط مختلف استان بوشهر تجمع‌های هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۱۰ هزار برنامه عزاداری

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سطح استان بوشهر بیش از یک هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی فعال هستند و برنامه‌های مختلفی در ایام محرم توسط این هیئت‌ها برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: پیش از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ایجاد هماهنگی در برگزاری برنامه‌های محرم صورت گرفته است و شاهد نظم بالایی در برگزاری این مراسمات هستیم.

وی به حضور گسترده و پرشور مردم در برگزاری مراسمات دهه اول محرم اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار ویژه‌برنامه عزاداری در دهه اول محرم در استان بوشهر برگزار شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌های محرم بر لزوم دوری از خرافات و بدعت‌ها تاکید زیادی شده است.

تامین امنیت مراسمات عزاداری

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر نیز اظهار داشت: به منظور ایجاد امنیت مطلوب مراسم عزاداری روز و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، واحدهای عملیاتی، انتظامی و ترافیکی پلیس شهرستان بوشهر در آمادگی کامل هستند.

سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده اضافه کرد: در این مدت با تشدید گشت‌های هدفمند انتظامی و ترافیکی زمینه حضور گسترده مردم ولایت‌مدار شهرستان بوشهر در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های عزاداری فراهم می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار