کد خبر: ۱۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 23 October 2015

شهردار نهاوند استعفا داد

همدان پیام - این خبری بود که روز گذشته تکلیف مدیریت شهری نهاوند را پس از دو سال اختلاف بر سر سلایق شخصی، تعیین کرد.

سال سوم فعالیت شوراهای اسلامی در دور چهارم در حال گذار است اما فعالیت شاخص شورای شهر نهاوند تا بوده همچون دوره‌های قبلی اختلاف بر سر معرفی و یا استیضاح شهردار بود.

سرانجام پا در میانی‌های استاندار، فرمانداران وقت و امام‌جمعه نهاوند و بزرگان شهر افاقه نکرد و کار به استعفایی رسید که در نتیجه فشارهای شورای شهر موجب رفتن فرجی‌فر از نهاوند شد.

روزگذشته فرجی‌فر پس از اعلام استعفای خود از مدیریت شهری به جمع مسئولان و کارکنان شهرداری رفت تا در سالن جلسات این شهرداری با آنها خداحافظی کند و برخی ناگفته‌ها را هم مطرح کند البته حقوق پرسنل را قبل رفتن امضا و پرداخت کرد.

وی در جمع کارکنانش گفت: با همه توانم در خدمت توسعه شهر بوده و از هیچ فرصتی فروگذار نبوده‌ام. شورایی که بیش از نیمی از مدت خدمتش را بر خلاف آنچه وعده داده بود به اختلاف و خودکامگی سرکرد و تقریباً این اواخر هم چند ماهی جلسات شورا را تعطیل کرد و تنها اولویتش استیضاح شهردار بود.

اینک با استعفای شهردار باید دید شورا آیا می‌تواند در مدت باقی مانده به وظیفه‌اش نگاهی هم داشته باشد یا تازه می‌خواهد به مهره چینی بپردازد.

هرچند شنیده‌ها از سیاسی بودن این انتخاب جدید شورای شهر و نقش برخی کاندیداهای احتمالی در این حاشیه‌ها و انتخاب می‌گوید. اما انتظار می‌رود در هر حال اینگونه نباشد و مدت باقیمانده از خجالت مردم و وعده‌هایی که به خاطرش رای اعتماد از مردم گرفت دربیاید تا پایان دوره حرفی برای گفتن داشته باشد.

مردم نهاوند به حاشیه‌هایی که هرچند وقت به سراغ شهرشان می‌آید و گریبان توسعه را میانه راه می‌گیرد عادت کرده‌اند.

فرجی‌فر در ابتدای حضورش مورد استقبال شورای شهری‌ها و عده‌ای خاص قرار گرفت اما پس از آنکه این عده به آنچه هدفشان بود نرسیدند ساز مخالفت را کم‌کم کوک کردند و بحث استیضاح را به میان آوردن استیضاحی که با آبستراکسیون مواجه شد و شکست خورد اما به حاشیه‌هایی رسید که نهایتش فرجی فر عطای این پست را به لقایش بخشید و استعفا داد تا مردم کمتر در آتش این اختلافات بسوزند.

برنامه چند ماهه شورایی‌ها به نتیجه رسید تا فرجی‌فر برود و از میان گزینه‌های مورد نظر شورا که از خود اعضای شورا تا کارمندان شهرداری آغاز شده بود و هرچند وقت کسی جدید معرفی می‌شد، قرعه به نام شاهینی دیگر بیفتد تا این بار امیدوار بود که شورا دیگر بهانه‌ای نداشته باشد و حداقل این یک سال باقی مانده بتواند خودش را اثبات کند.

شهری که هر مدیر و مسئول و میهمانی به محض ورود از عقب‌ماندگیش گله می‌کرد و علاوه بر اینکه به ازای توانایی و شرایطش رشد نکرده، عقب هم مانده است و حاشیه‌ها هم علت همه این رکود بود.

شاهین فرجی‌فر در حالی استعفای خود را اعلام کرد که تقریباً اوایل مهرماه فرماندار جدید معارفه شد و استاندار به طور رسمی از مردم و مسولان به جدیت خواسته بود که به اختلافات و حاشیه‌ها پایان دهند و فرماندار را به ایجاد و برقراری آرامش در شهر مأموریت داد.

اما این حاشیه‌ها هنوز دارد از فرصت‌های این شهر و مردمی که انتظار خدمت دارند تاوان می‌گیرد تا هر زمان میهمانی وارد شهر شود بگوید: نهاوند تغییری نداشته بعد از این همه سال! حالا هم که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم و وحدت هنوز حلقه مفقوده شهری است که ادعای دیرینگی و قدمت و انتظار خدمت را در بوران حاشیه‌ها گم کرده است.

برای خاطر مردم می‌روم

فرجی‌فر که در مدت فعالیتش در نهاوند، خدمت چهار فرماندار را تجربه کرد، در خصوص علت استعفای خود به همدان‌پیام گفت: با این حاشیه‌ها و اختلافات نمی‌شد آنگونه که باید به مردم خدمت کرد و از طرفی هم حالا که شورا به رفتن من اصرار داشت، برای ایجاد فرصت دیگری برای شورای شهری‌ها استعفای خود را اعلام کردم تا مدت باقیمانده از عمر خدمتشان را به عمل وظایفشان در قبال مردم و کهن شهر نهاوند بپردازند.

وی در خصوص اینکه چرا هرگز نخواست مقابل شورا قرار بگیرد و سکوتی که مردم از او می‌خواستند را بشکند و حقایق را بگوید،گفت: شهر نیاز به آرامش دارد حاشیه‌ها و اختلافات برخی به اندازه کافی مردم را دچار کرده و حقوق آنها را پایمال کرده است به همین سبب نخواستم به این حواشی دامن زده باشم.

فرجی‌فر گفت: مدت فعالیتم را در نهاوند به عنوان شهردار این کهن شهر به دور از حاشیه خدمت کردم و اگر موفقیتی بوده به دلیل همین دوری و بها ندادن به حاشیه‌ها بوده است. و حالا هم که دارم می‌روم برای دامن نزدن به حاشیه‌ها و تلف نشدن فرصت خدمت برای مردم است.

به هر روی فرجی‌فر روز گذشته در حالی از نهاوند رفت که خودش را همچنان به عنوان یک شهروند نهاوندی می‌دانست.

گفته می شود شاهین کلانتری گزینه شهرداری نهاوند است وی دارای مدرک دکترای عمران از استان مازندران بوده و هم اکنون شهردار ملارد می باشد. تا تعیین تکلیف شهردار نهاوند عباس حسنوند معاون شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده است.


نبود سازوکارمناسب برای اجرای امربه معروف ونهی ازمنکر

فارس - نماينده ولیفقيه در همدان با تأکيد بر لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر گفت: ساز و کار مناسبی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور نداريم.

آیت الله غياث الدین طه محمدی درهمایش سراسری رؤسا واعضای شوراهای امربه معروف و نهی از منکر و ستادهای صيانت از حریم امنيت عمومی و حقوق شهروندی در همدان با بيان اینکه دولتها با تلاش برای معاش مردم توجه به تکليف و اصول اساسی را فراموش کردند، اظهار کرد: در یک حکومت دینی سردمداران کشور باید ابتدا معرفت دینی را در جامعه ترویج دهند و سپس به فکر معاش مردم باشند.

وی افزود: در صورت عدم توجه به فرهنگ ناب دین و خدا حتی با تأمين معاش مردم باز هم مردم قربانی مفاسد می شوند.

نماینده ولیفقيه در همدان وجود افراد تباهکننده اموال عمومی هزاران ميلياردی را ناشایست دانست و تصریح کرد: اعتقادات راسخ دینی و قلبی از وقوع این گونه مسائل پيشگيری میکند.

وی با تأکيد بر لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ساز و کار لازم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در کشور نداریم.

محمدی افزود: در این زمينه در درجه نخست حوزههای علميه و سپس مجلس شورای اسلامی و دولتها مقصر هستند.

وی با بيان اینکه کارهای بخشنامهای ثمربخش نيست، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از اعماق وجود آمران به معروف و ناهيان از منکر نشأت بگيرد.

امام جمعه همدان با بيان اینکه متأسفانه شناخت درستی از امر به معروف و نهی از منکر نداریم، یادآور شد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنيم.


حضورمجدد گرگ هادرمنازل مسکوني

رزن جوان - دو قلاده گرگ با رفت و آمد به خانه يکی از شهروندان رزنی ، امنيت را از اين خانواده سلب کرده است .

درشهرستان رزن گرگی در صحرا به يک کشاورز حمله و و ی را زخمی کرد .

مدير حفاظت محيط زيست رزن گفت : صاحب منزل مسکونی مذکور با مراجعه به اداره محيط زيست اطلاع داد که داخل حياط اين خانه که در آن مادر پيرش تنها سکونت دارد و شب ها به علت ناامنی به منزل پسرش می رود ، گرگی به همراه توله خود در حال رفت آمد است .

نوری اظهر با اشاره به اينکه با همکاری چند کارشناس و دانشجوی دکتری و با مسدود کردن راه های ورود و خروج گرگ قصد زنده گيری گرگ ها را داريم ، افزود : در صورت موفق نشدن به زنده گيری ، حتما گرگها را دفع خواهيم کرد .


شناسایی 52 واحد آلاینده آب وهوایی

کورنگ - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:طی یک سال گذشته 52 واحد آلاینده آب و هوا در استان شناسایی شد که 26 واحد آلاینده هوا هستند .

محمدرضا محمدی گفت: در6ماهه نخست سالجاری نیز، 244مورد خروجی ذرات و گازها از دودکش واحدهای صنعتی اندازه گیری شد که واحدهای آلاینده اخطاریه دریافت کردند و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

حفظ هوای پاک موضوعی است که از10سال پیش درکشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه مورد توجه قرار گرفت و متوسط مصرف روزانه هوا توسط هر انسان 15 کیلوگرم است و این در حالی که متوسط مصرف روزانه غذا برای هر انسالن یک و نیم کیلوگرم و آب 2 و نیم کیلو گرم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در شهر همدان 37 روز وضعیت هشدار در سال 92 و 4 روز وضعیت هشدار در سال 93 داشته ایم و در 6ماهه اول سالجاری 3 روز هشدار را سپری کرده ایم.

محمدی افزود: طی 6 ماهه اول سالجاری شهرستان همدان با 3 روز هشدار بهترین وضعیت و اسدآباد یا 17 روز هشدار آلوده ترین شهر استان بوده اند.

وی با بیان اینکه شهر ملایر بیشترین تغییرات آلودگی هوا را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است افزود: این شهر در 6 ماه اول سال 93 وضعیت هشدار نداشته و در 6 ماهه اول سال گذشته نیز 3 روز وضعیت هشدار را تجربه کرده است اما در نیمه نخست امسال 16 روز وضعیت هشدار را در شهر ملایر داشته ایم.

وی با بیان اینکه 5 ایستگاه سنجش وضعیت هوا دراستان فعال است بیان کرد: شهرستان های نهاوند، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ و همدان از این ایستگاه ها برخوردار هستند که وضعیت آلودگی هوا را 5 حالت خوب، آلودگی کم، ناسالم برای گروه های حساس، خیلی ناسالم و خطرناک نشان می دهند.


نامه رهبری چراغ راه دولت دراجرای برجام

نافع - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما خواستار برجام با عزت و همراه با استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

علی نعمت چهاردولی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره اجرای برجام اظهار داشت: نامه مقم معظم رهبری بسیار کامل و جامع بوده و با رهبری با اشرافیت کامل تمامی نکات را به دولت یادآوری کردند.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف برجام که توسط شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی مشخص شد، گفت: نامه رهبری با توجه به نقاط ضعف و قوت برام چراغ راهی برای تیم مذاکره کننده و دولت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبری در این نامه تاکید کردند که مسئولان و نماینده‌های یران باید بسیار مراقب باشند که فریب آمریکا رانخورند و مراقب حیله های آن باشند.

وی گفت: با توجه به سخنان و مصاحبه های مسئولان امریکایی می توان فهمید که خیالاتی برای ایران داشته و مسئولان باید بسیار هوشیار باشند.

چهاردولی گفت: اما و اگرها دراجرای برجام پذیرفتنی نبوده و باید به یقین تبدیل شوند و همانگونه که رهبری در نامه های خود به رئیس جمهور تاکید کردند باید تعهد کتبی برای برداشت تحریم ها داده شود.

وی با تاکید بر تعهد داشتن طرف های مذاکره در برجام گفت: در برجام بندهایی در لغو تحریم ها دیده شده است که باعث سو استفاده می شود و برجام باید حتما تعهدآور باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این اجرای برجام باید به طور راه نفوذ دشمن بسته شده و موضوع نظارت ها به طور کامل باید مشخص شود.

وی گفت: مشخص شدن تعهدات طرف مقابل در رابطه با آب سنگین اراک و دیگر بخش های هسته ای ایران یکی دیگر ار نکاتی است که باید در اجرای برام بهطور کامل مشخص شود.

چهاردولی گفت: در اجرای برجام اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند دولت ملزم به لغو برجام است و هر برجامی به هر قیمتی پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر برجام با عزت تاکید کرد: همه ما خواستار برجام با عزت و همراه با استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران هستیم.


تشکیل اتاق مشترک ایران - هندبا محوریت همدان

تسنیم - رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان با انتقاد از مدیران گذشته که با انگیزه پایین به جایگاه اتاق آسیب زدند، گفت: به دنبال این هستیم تا اتاق مشترک ایران-هند را با محورت استان همدان در اتاق بازرگانی ایران راهاندازی کنیم.

حمیدرضا بطحایی از تجار و صادرکنندگان قدمی همدان محسوب میشود که صادرات فرش توسط این تاجرزبانزد خاص و عام در شهر همدان بوده است.


دیدار جمعی از مردم همدان با آیت الله نوری همدانی

پانا - یکی از مراجع تقلید با اشاره به قدرت فراوان کشور، گفت: پشتیبانی مردم از ولایت فقیه این قدرت را ایجاد کرده و با وجود آن هیچ نیازی به انرژی هسته ای نداریم که نباید این قدرت را دست کم گرفت.

آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با مسئولان و بسیجیان همدان به مناسبت حماسه 30 مهرماه، با بیان اینکه در اصل تعالیم دین دو موضوع بسیار مورد اهمیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: این دو موضوع ریشه در تعالیم اسلامی دارد که یکی از این موضوعات تفکر، تدبر و ژرف بینی است.

وی در ادامه یادآور شد: نگاه افراد نباید سطحی باشد که در این خصوص بیش از 300 آیه در قرآن کریم مردم را به تدبر و تعقل دعوت می کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم افراد ظاهربین را تکذیب می کند، گفت: انسان باید متفکر، مدبر، بصیر و هوشمند باشد که بارها در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس قوانین خداوند، این عالم می چرخد و آیاتی در قرآن کریم در رابطه با این قوانین و ضوابط آمده است که با توجه به این آیات هر نگاهی اگر با عبرت آموزی توأم نباشد اشتباه است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هر موجودی پیام و راز و رمزی دارد، اظهار داشت: توجه به این راز و رمزها اهمیت فراوانی دارد و باید در رابطه با آن تفکر و تعمل کرد.

وی با بیان اینکه سکوتی که همراه با تعقل نباشد غفلت است، خاطرنشان کرد: هر حرفی که زده می شود و هر کاری که انجام می شود بدون در نظر گرفتن خداوند و قوانین و ضوابط اشتباه است چراکه درجه بندی انسان ها بر اساس علم و ایمان صورت می گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایمان و اعتقاد بسیار نقش آفرین و مهم است، یادآور شد: خداوند فرموده که هرگز سستی به خود راه ندهید چراکه اگر مؤمن باشید برتر از همه جوامع بشری خواهید بود

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تؤام با عاشورا است، خاطرنشان کرد: خون شهدای این انقلاب نیز تداوم خون شهدای عاشورا است و اگر کسی توانست عمق نهضت عاشورا را به مردم منقل کند عارفی فرزانه است که امام خمینی(ره) مفاهیم این نهضت را به مردم انتقال داد.

وی به سه منبع مهم مفاهیم این نهضت از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: یکی از این کتب صحیفه نور در 22 جلد است که فرهنگ ما را منعکس کرد و زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) به شمار می آید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این منابع فرصتی برای درک درست از رمز و انقلاب است، یادآور شد: دیگر کتب شامل دفتر تبیان در 50 جلد و دیگری وصیت نامه امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در مقابله با نهضت عاشورا موفق نخواهند شد، گفت: صف بندی و تقابل در برابر اسرائیل و آمریکا بیشتر خواهد شد که بیداری شیعیان در این خصوص بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام دین شور و حرکت است، یادآور شد: اسلام دین خاموشی نیست و همواره با حرکت همراه بوده و هست.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید با دید ژرف نگری به تمامی این مسائل نگاه کنند، خاطرنشان کرد: مردم همدان همواره در همه عرصه ها حضور دارند و سابقه درخشانی را در طول تاریخ به ثبت رسانده اند و به تدریج این حضور در افکار مردم گسترش یافته است.

وی به مردم استان همدان توصیه کرد که وحدت و اتحاد را سرلوحه امور قرار دهند چراکه با وحدت و اتحاد حضور در هر عرصه ای پررنگ تر خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی نظام جمهوری اسلامی ایران را زمینه ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: باید قدر این نظام را که اصل و اساس آن ولایمتداری است، دانست و آن را پررنگ تر از قبل کرد.


تشییع مدافعان حرم برشانه عاشوراییان

مهر- همزمان با هفتمین روز از ماه محرم ، مردم همدان میزبان پیکر دو شهید مدافع حرم بودند که پیکر پاک این شهیدان بر دوش مردم عاشورایی این دیار تشییع شد.

بوی عطر حرم زینب(س) دوباره شهر همدان را فراگرفت و بازهم همدان میزبان دو شهید مدافع حرم است و مردم این دیار این روزها داغدار عزیزانی هستند که جان خود برای دفاع از اسلام تقدیم کردند.

هنوز چندهفته‌ای بیشتر از شنیدن خبر شهادت سردار حسین همدانی نگذشته بود که خبر شهادت دو مدافع حرم بار دیگر مردم همدان را داغدار کرد و پیکرمطهر مدافعان حرم شهید پاسدار «مجید کرمی» و بسیجی شهید «مجید صانعی موفق» دو روز قبل وارد همدان شد و امروز هم‌زمان با هفتم محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) در شهر همدان تشییع شد.

خیل جمعیت در میدان امامزاده عبدالله (ع) همدان جمع شده بودند پیر و جوان، زن و مرد همه و همه اینجا جمع شدند تا با عزیزانشان وداع کنند، پیکر مطهر شهدا بر روی دوش مردم در مقابل حرم مطهر عبدالله بن احمد از ذریه امام موسی بن جعفر(ع) زمین گذاشته شد، دسته‌های عزاداری سینه‌زنان و لبیک ‌گویان دور آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) جمع شده بودند تا بار دیگر با شهدا میثاق ببندند و دین خود را به آنان ادا کنند.

بر شما سلام می‌کنیم که این‌گونه خالصانه رفتید و قله‌های عزت، سربلندی و اقتدار را در همیشه تاریخ فتح کردید و خوشا به حالتان که در همیشه تاریخ زنده‌اید، حکایت عجیبی است حکایت آب و آیینه و خون و شهادت و کبوتران گلگون‌کفن...

چند روزی است که همه‌جا صحبت از آمدنتان به شهر و دیار هگمتانه بود اما امروز چهره شهر با ورودتان حال و هوای روحانی و معنوی به خود گرفته است و مردم شهیدپرور همدان به استقبال قدوم شما آمدند تا خاک‌پای شمارا توتیای چشم کنند، جمعیت هرلحظه بیشتر و بیشتر می‌شد، از مسئولان استانی گرفته تا کودک خردسال در بین جمعیت استقبال‌کننده به چشم می‌خورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در این مراسم که هم‌زمان با بزرگداشت واقعه ۳۰ مهر در همدان بود، با گرامیداشت این روز اظهار داشت: ۳۰ مهر آغازگر حرکت ۱۳ آبان بود.

سید حسن فاضلیان بابیان اینکه شهدای امروز تجلی شهدای ۳۰ مهر همدان هستند، گفت: راه شهدا را ادامه خواهیم داد و شهادت این شهدا در سوریه بیانگر فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص این است که انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم.

وی در ادامه با روضه‌خوانی برای سیدالشهدا (ع) بیان کرد: هر جا که اسلام درخطر باشد حضور پیدا خواهیم کرد.

افراد لحظه ‌به ‌لحظه با فریاد «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» به خیل جمعیت اضافه می‌شدند و مردم همدان بار دیگر آمدند تا بگویند ای «شهید» راهت را ادامه خواهیم داد، آمدند تا بار دیگر با امام (ره) و آرمان‌های انقلاب میثاق ببندند و بگویند مردم دارالمومنین همدان همواره برای دفاع از انقلاب و اسلام استوار ایستاده اند.

شهید پاسدار مجید کرمی و بسیجی شهید مجید صانعی یاران حبیب سپاه، سردار حسین همدانی هستند که امروز بوی خوش کربلا را در شهرآوردند، اینجا سراسر شور و عشق است، آری تا همدانی ها و کرمی‌ها و صانعی‌ها هستند راه امام (ره) ادامه خواهد داشت و اسلام جاودانه خواهد بود.

جمعیت آمده بودند تا بار دیگر با «شهدا» «امام شهدا» و ولایت‌فقیه پیمان ببندند جمعیت آمده بود تا باردیگر با شهدا و امام شهدا پیمان ببندد و بگوید که تا جان در بدن داریم از امام زمان خود پیروی خواهیم کرد و در برابر ظلم و استکبار خواهیم ایستاد.

صدای هق‌هق گریه‌های عزاداران حسینی شهر را فراگرفته بود، مادری زیر لب «یا حسین» می‌گفت و در غم از دست دادن شهدا و به یاد شهدای دشت کربلا اشک می‌ریخت.

«لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب» شهر را فراگرفته بود و پرستوهای عاشق بر روی دوش مردم همدان در آسمان اوج می گرفتند، اینان روایتگران ایثار هستند، راویانی که بار دیگر یادآور حماسه دشت کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش هستند و حال بر روی شانه‌های عاشورایان تشییع می‌شوند.

متن لوح سپاس فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشگر محمدعلی جعفری از بلندگو قرائت شد و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان نیز بر پیکر پاک این دو شهید نماز خواند.

در کنار جمعیت عزاداران حسینی دانش آموزان سیاه‌پوشی به چشم می‌خوردند که برای تجمع بزرگ «احلی من العسل» در میدان امامزاده عبدالله(ع) جمع شده بودند.

دسته‌های عزاداری با صدای «یا حسین» پیکر پاک شهدا را به سمت میدان امام خمینی(ره) حرکت دادند و جمعیت زیادی در مسیر خیابان به جمعیت تشییع‌کنندگان پیوستند.

مدافعان حرم، یاران حبیب سپاه، شهید پاسدار مجید کرمی و بسیجی شهید مجید صانعی یاران فرزندان حسینی هستند که زینب گونه از حرم عمه سادات و اسلام دفاع کردند و به مقام والای شهادت نائل آمدند.

پیکر پاک این دو شهید بر روی دست‌ها تشییع می‌شد تا در باغ بهشت همدان و در گلزار شهدای شهر همدان به خاک سپرده شود اما غم و اندوه فضای شهر همدان را فراگرفته و چشم‌ها لبریز از اشک و آه است و عطر خوش شهدا در هوای شهر پیچیده است.



شهردار نهاوند؛برای خاطر مردم می‌روم/نبود سازوکارمناسب برای اجرای امربه معروف ونهی ازمنکر/ حضورمجدد گرگ هادرمنازل مسکوني/شناسایی 52 واحد آلاینده آب وهوایی /نامه رهبری چراغ راه دولت دراجرای برجام /تشکیل اتاق مشترک ایران - هندبا محوریت همدان /دیدار جمعی ازمردم همدان با آیت الله نوری همدانی/تشییع مدافعان حرم برشانه عاشوراییان/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار