کد خبر: ۱۱۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 23 October 2015

این روزها گیلان مانند دیگر نقاط ایران و جهان رخت عزا بر تن کرده و در سوگ پسر پیامبر (ص) نشسته و غرق در ماتم و عزا است.

صدای زنجیرها و سینه‌زنی دسته‌های عزاداری با ندای «یا حسین (ع)» در تمام نقاط شهرها و روستاهای گیلان طنین‌انداز شده به گونه‌ای که امروز آسمان نیز همنوا با مردم عزادار می‌گرید.

همزمان با تاسوعای حسینی (ع) اجتماع بزرگ عاشقان حسینی (ع) دقایقی پیش در میدان شهدای ذهاب این شهر «شهرداری» آغاز شد.

دسته‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت از نقاط مختلف خود را به میدان شهدای ذهاب رساندند و مراسم سوگواری با حضور خیل عاشقان در حال برگزاری است.

فرماندار رشت در حاشیه مراسم عزاداری حسینی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس حادثه کربلا را در تاریخ دنیا ماندگار دانست و اظهار کرد: کربلا سراسر درس ایثار و مردانگی است.

سید عیسی مهدوی با بیان اینکه با گذشت بالغ بر یک‌هزار و 300 سال از واقعه کربلا هنوز این حادثه زنده است، افزود: هر قدر از زمان می‌گذرد عشق و ارادت آزادیخواهان جهان به امام حسین (ع) نیز افزایش می‌یابد و امروز می‌بینیم که در بیشتر نقاط دنیا مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

وی از خودگذشتگی و فداکاری یاران امام حسین (ع) به‌ویژه حضرت عباس (ع) را بزرگ‌ترین کرامت و معرفت خواند و تصریح کرد: حضرت عباس (ع) علمدار سپاه حسین (ع) بود که با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی جانش را فدای برادر کرد.

فرماندار رشت پای‌بندی به عهد و وفا و ولایت‌مداری را بزرگ‌ترین درس در حادثه کربلا عنوان کرد و یادآور شد: امروز نیز با یزیدیان زمان در نبرد هستیم و ملت‌های آزاده با پیروی از قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم ستمگران ایستادگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی نیز با تبعیت از ولایت فقیه ثابت کرده‌اند که خلف صالح یاران امام حسین (ع) هستند.

به گزارش فارس، مراسم تجمع بزرگ عاشوراییان نیز فردا همزمان با روز عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار