کد خبر: ۱۱۶۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 21 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/02/140 تقدیم حضور می گردد.


--------------------------------------------------------------------------------------

تاکید بر تقويت ارزش هاي انقلابي و اسلامی در مدارس /اجراي طرح عفاف و حجاب در دستگاه ها  يک تکليف است

مدير کل آموزش و پرورش استان مازندران در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی استان ضمن قدردانی از پليس در اجراي طرح نور و پيشگيري از ناهنجاري هاي اخلاقي در جامعه ، گفت: تقويت ارزش هاي انقلابي  و اسلامی  در مدارس يک امر ضروری  است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،  "حسين کمالي" مدير کل آموزش و پرورش استان مازندران در نشست تعاملی با سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان با تاکيد بر اينکه تقويت اصول اخلاقي و رعايت ارزش هاي اسلامي در مدارس و جامعه امری ضروری است،گفت:وقتي مقام معظم رهبري در فرمايشات خود بر موضوع عفاف و حجاب تاکيد داشته و اجراي آن را تکليف دانستند،  وظیفه آموزش و پرورش و سایر مسئولان در اجرای این فریضه یک تکليف مشخص و امری ضروری است.

وي در با اشاره به لزوم پاي کار آمدن همه سازمان ها به ويژه صدا و سيما و سازمان تبليغات در اجراي طرح نور، تصريح کرد : آموزش و پرورش استان مازندران با وجود همه چالش هاي پيش رو با تمام توان در اجراي طرح نور در کنار قواي انتظامي بوده و از آن حمايت مي کند.

مديرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید بر اجراي طرح مدارس توسط انتظامي در ساعات تردد دانش آموزان ، اذعان داشت : با رفع نقاط ضعف و استفاده از ظرفيت ها در سريع ترین زمان ممکن مي توان به اهداف خوبی دست یافت ‌

وی در خاتمه بر پيشگيري از آسيب هاي فضاي مجازي، پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی با استفاده از کارشناسان مجرب انتظامی تاکید کرد.

سردار مفخمي فرمانده انتظامي استان مازندران نيز در این نشست با تاکيد بر رعايت موازين اخلاقي و حجاب و عفاف در مدارس استان، گفت : پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به اتحاد و تعامل بين همه سازمان ها به ويژه سازمان آموزش و پرورش که با جامعه آماري بزرگي از قشر جوان و نوجوان جامعه سروکار دارد نیازمند است.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دانش آموزان عزیز امروز آينده سازان این نظام به شمار می روند، افزود: چگونگی رفتار با آنان برای شکل گیری و هدایت شخصیتی این عزیزان امری بسیار مهم است .

سردار مفخمی در ادامه بیان داشت: ما در پي آن هستيم که موضوع عفاف و حجاب در بين دختران مان به ويژه در زمان کودکي و نوجواني دروني شده و افراد به صورت خود جوش و با ميل باطني شان به سمت عفاف و حجاب گرايش پیدا کنند.

فرمانده انتظامي استان مازندران همچنین ، تصريح کرد : يکي از موضوعاتي که مي تواند به هدايت فکري و شکل گيري شخصت کودکان و نوجوانان مان کمک کند اجرای طرح های فرهنگی متناسب با موازین اخلاقی و دینی در مدارس است .

وی در خاتمه بر اجراي طرح نور با هدف هدايت فکري دانش آموزان به سمت موازین اخلاقی و ارزش های اسلامی با استفاده از ظرفیت های موجود در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد .

-------------------------------

آزاد سازي اراضي کشاورزي در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد ازآزاد سازي کشاورزي و تخريب 7 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ  "محمودحسين زاده " در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي سوء استفاده برخي از افراد مبني بر ساخت ساز غيرمجاز در شهرستان محمودآباد، ماموران با هماهنگي قضائي و با همراهي مسئولان اداره جهاد کشاورزي و منابع طبيعي به محل اعزام شدند .

سرهنگ حسين زاده از تخريب 7 فقره ساخت و ساز غير مجاز، ديوارکشي و بناهاي ويلايي ايجاد شده در اين زمين ها خبر داد  و اظهار داشت: در اين عمليات در مجموع 7530 متر  از اراضي ملي و کشاورزي به ارزشي بالغ بر  550  ميليارد ريال  از چنگ متهمان رها سازي شد.

وي در خاتمه از شهروندان خواست :هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.

------------------------------

کشف کلاهبرداري 5 ميليارد ريالي در محمودآباد 

فرمانده انتظامي شهرستان محموآباد از شناسايي و دستگيري 2 نفر از اعضاء باند حرفه اي کپي کارت هاي بانکي شهروندان محمودآباد و کشف 5 ميليارد ريال کلاهبرداري خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس ، سرهنگ"محمود حسين زاده"، در تشريح اين خبر بيان داشت:در پي شکايت تعداد زيادي  از شهروندان  ومسافران مبني بر برداشت غيرمجاز 5 ميليارد ريال از حساب بانکي آنها،موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود:شاکيان در اظهارات ابتدايي خودشان بيان داشتند با توجه به اينکه از اين کارت هيچ گونه تراکنش اينترنتي نداشته ا

ند ، از نحوه ي برداشت مبالغ از حساب خود بي اطلاع بودند.

فرمانده  انتظامي شهرستان محمودآباد خاطر نشان کرد: درادامه روند رسيدگي به پرونده تشکيل شده ، پرونده هاي متعدد ديگري نيز با عنوان مشابه در پليس فتا شهرستان محمودآباد تشکيل شد.

وي افزود:با توجه به تعدد پرونده هاي واصله و پيچيدگي موضوع، تيم کارشناسان پليس فتا شهرستان با پشتيباني اطلاعاتي کارشناسان استان لرستان تشکيل و با توجه به بررسي هاي تخصصي شبانه روزي يکي از متهمان پرونده در يکي از روستاهاي استان لرستان شناسايي و پس از هماهنگي هاي قضائي در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

حسين زاده  با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداري اسکيمري با همدستيي يک نفر از دوستانش اظهار داشت: همدست اين فرد کلاهبردار در عملياتي جداگانه دستگير و در ادامه به 5 ميليارد ريال کلاهبرداري اسکيمري در شهرستان محمودآباد  اعتراف کرد.

سرهنگ "محمود حسين زاده" با اشاره به اينکه تا کنون 50 نفر از شکات اين پرونده شناسايي شده اند اظهار داشت: تحقيقات تا شناسايي ساير شکات اين پرونده ادامه دارد و متهمان براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

------------------------------

توقيف دو دستگاه موتورسنگين 1300 سي سي

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از توقيف دو دستگاه موتورسنگين 1300 سي سي به ارزش 14 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره اين خبر گفت: در راستاي برخورد با مزاحمان خياباني، برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي طرح برخورد با موتور سنگين هاي متخلف در شهرستان ساري به مرحله اجرا درآمد.

وي، افزود: ماموران يگان امداد ساري در اقدامي عملياتي موفق شدند دو دستگاه موتور سنگين 1300 سي سي قاچاق فاقد مدارک را توقيف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اين که موتورسيکلت توقيفي فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگين توقيفي به همراه راکبان آن پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده ارزش ريالي موتورسيکلت سنگين کشف شده را بالغ بر 14 ميليارد ريال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------

دعوت از همه دستگاه ها براي حضور فعال و موثر در طرح نور 

فرمانده انتظامي استان با اشاره به وظايف و ماموريت هاي دستگاه هاي مختلف اجرايي در طرح نور بر حضور فعال و موثر اين دستگاه ها در کنار پليس تاکيد کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" با بيان اين مطلب، گفت: طرح عفاف و حجاب که در قالب طرح نور از 25 فروردين ماه سال جاري در سطح کشور و همزمان در سطح استان مازندران کليد خورد با توجه به گزارش هاي ميداني و بررسي هاي دقيق با ابزار هوشمند نشان دهنده آن است که وضعيت عفاف و حجاب در سطح استان نسبت به قبل از اجراي طرح مطلوب تر بوده و اين شرايط در روزها و هفته هاي آتي روند بهتر و مناسب تري خواهد يافت .

وي تصريح کرد: اقبال مردمي نيز نسبت به اجراي اين طرح بسيار خوب اريابي شده که با اجراي پويش بزرگ "زنجيره مردمي" در سواحل درياي مازندران در حمايت از عمليات "وعده صادق" و "طرح نور" از سوي مردم ولايتمدار استان در روز پنج شنبه 30 ارديبهشت ماه سال جاري، نمايان شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران، اظهار کرد: روز به روز بر اين حمايت ها افزوده مي شود که جا دارد، ضمن قدرداني از مردم ولايتمدار و مومن استان از تلاش ها و زحمات همکاران خود در جاي جاي استان که شبانه روز در اجراي اين ماموريت فعاليت دارند، قدرداني کنم .

سردار مفخمي با اشاره به وظايف و ماموريت هاي 32 دستگاه اجرايي در طرح عفاف و حجاب، افزود: اين دستگاه ها بايد پاي کار بيايند و در حوزه ميداني به وظايف خود عمل کنند.  

وي از همکاري و تعامل خوب سپاه کربلاي استان، نيروي مقاومت بسيج و همياران پليس در اين طرح قدرداني کرد و افزود: ستاد احياء امر به معروف، گروه هاي مطالبه گر و دستگاه هايي همچون آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه که جامعه هدفي دارند و تعداد زيادي از زنان و دختران در آن جامعه حضور دارند، بايد در کنار پليس به مجموعه انتظامي براي اجراي هر چه بهينه اين طرح کمک کنند.

فرمانده انتظامي استان مازندران بر ضرورت حضور همه دستگاه ها در ميدان و پوشش تمام نقاط و اجراي موفق اين طرح تاکيد کرد و افزود: اگر مجموعه 32 دستگاهي که در طرح عفاف و حجاب براي آنان وظايفي تعيين شده در کنار پليس به وظايف خود عمل کنند، طرح بسيار موفقي خواهد بود که اقبال مردمي را به همراه خوهد داشت.    

------------------------------

دستگيري عامل افيوني در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف بيش از يک کيلو و 500 گرم ترياک و دستگيري 2 قاچاقچي مواد مخدر در آن شهرستان خ

ش به موقع هر گونه قانون گريزي، پليس خدمتگزار را در ارتقاي احساس امنيت جامعه ياري رسانند

بر داد .

سرهنگ "مجيد باقري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر توزيع مواد مخدر توسط دو نفر قاچاقچي مواد مخدر در شهرستان آمل موضوع در دستور کار پليس اين فرماندهي قرار گرفت.

وي، افزود: پس از انجام تحقيقات پليسي و بررسي هاي ميداني، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان موفق به شناسايي متهمين که به صورت گسترده اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر در اين شهرستان مي کردند، شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اين که پس از هماهنگي‌ هاي قضائي، ماموران مواد مخدر شهرستان طي يک عمليات ضربتي متهمان را شناسايي و پس از بررسي هاي صورت گرفته دو دستگاه خودرو توقيف و متهمين دستگير شدند، تصريح کرد: در بازرسي از اين سوداگر مرگ يک کيلو و 500 گرم ترياک کشف شد. 

سرهنگ باقري با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان مهمترين عامل فروپاشي خانواده ها و سرمنشاء بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي، نيازمند همکاري همه جانبه مردم و نهادهاي مسئول با نيروي انتظامي است.

------------------------------

سارق حرفه اي مغازه در نکا دستگير شد 

فرمانده انتظامي نکا از دستگيري سارق مغازه و کشف6 فقره سرقت توسط ماموران پليس آگاهي آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ "قاسم عزيزي" در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصريح کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با انجام  اقدامات اطلاعاتي و بررسي صحنه هاي وقوع جرم سارق را شناسايي و  در عملياتي غافلگيرانه وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.

سرهنگ عزيزي با اشاره به کشف مقادير قابل توجهي اموال سرقتي از مخفيگاه متهم، خاطر نشان کرد: اين سارق حرفه اي و سابقه دار در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده  به ارتکاب 6 فقره سرقت مغازه در اين شهرستان اعتراف کرد.

وي در خاتمه با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، از شهروندان خواست: اطلاعات خود از فعاليت سارقان و افراد مالخر را از طريق سامانه 110 به پليس گزارش کنند.

 ------------------------------

سارق سيم برق با 14 فقره سرقت در" گلوگاه" دستگير شد 

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از شناسايي و دستگيري سارق سيم برق با اعتراف به 14فقره سرقت در عمليات مأموران انتظامي اين شهرستان خبرداد 

سرهنگ" محمود کلواني"در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بيان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق در سطح شهرستان بررسي موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي موفق به شناسايي يک سارق در ارتباط با اين سرقت ها شده و ضمن هماهنگي با مرجع قضائي طي عملياتي ضربتي وي را درمخفيگاهش دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصريح کرد: متهم در تحقيقات اوليه تا کنون به 14 فقره سرقت سيم و کابل برق در سطح اين شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کلواني در پايان با اشاره به اين که متهم پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد به شهروندان توصيه کرد: ضمن توجه به هشدار ها و آموزش هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت، در نگهداري اموال خود نيز دقت بيشتري کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق تماس با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------

عامل تيراندازي در تور اطلاعاتي پليس گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري عامل تيراندازي که درشهرستان اقدام به تيراندازي کرده در استان همجوار خبر داد

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلواني " اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يک مورد تيراندازي در شهرستان , رسيدگي به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان با انجام کارهاي اطلاعاتي و در تحقيقات فراوان موفق به شناسايي عامل تيراندازي شده و در عملياتي غافلگيرانه وي را  در استان همجوار دستگير کردند.

سرهنگ کلواني بيان داشته: در بررسي سوابق متهم دستگير شده مشخص شد وي داراي چندين فقره  سابقه درگيري و شرارت  و تيراندازي  و ارازل اوباش سطح1 استان همجوار بوده که  پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجغ قضايي معرفي گرديدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه در خاتمه بيان داشت: پليس حافظ جان و مال مردم بوده و امنيت و سلامت آنان جزء ماموريت هاي اصلي سبز پوشان عرصه نظم و امنيت مي باشد و کساني که بخواهند با اعمال مجرمانه و حمل سلاح سرد و گرم امنيت مردم را خدشه دار کنند با واکنش سخت و قانوني پليس مواجه خواهند شد و از شهروندان نيز انتظار است با گزارش به موقع ما را مطلع کنند

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار