مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، بر ارائه ایده از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد درباره تولید و به‌ویژه تولیدات فرهنگی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ 17 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، رضوان باقلاچی، ۲۹ فروردین در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد استان گفت: با توجه به قرارگیری در سال جهش تولید با مشارکت مردم، ارائه ایده از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد درباره تولید و به‌ویژه تولیدات فرهنگی مورد تأکید بوده و هر کدام از این تشکل‌ها برای حوزه جهش تولید در رشته مربوط ایده داشته باشد، حمایت‌های لازم از آن به‌عمل می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص فرهنگی با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد در سال گذشته، از رشد ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی نسبت به سال‌های پیش از آن خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی کنگره بزرگداشت شهدای استان و رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ بود که با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته تنها استانی که در سطح کشور به واسطه فعالیت موسسات خیریه و مدیران اوقاف مورد تجلیل قرار گرفت، اردبیل بود که این موفقیت را مدیون تلاش پیشکسوتان این حوزه‌ها هستیم.

باقلاچی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مشارکتی تشکل‌های مردم‌نهاد که به‌صورت خیرخواهانه اجرا شد، حضور ۳۰۰ چشم‌پزشک و دندان‌پزشک نیکوکار در شهرستان محروم کوثر بود که خدمات رایگان پزشکی به‌مدت ۲۰ روز به اهالی این شهرستان ارائه کردند.

وی با اشاره به قرار گرفتن هفته تشکل‌های مردم‌نهاد در اواخر مرداد، خواستار هماهنگی برای ارائه برنامه در این هفته و مناسبت‌های مختلف سال شد و تصریح کرد: روز اردبیل از جمله مهم‌ترین مناسبت‌های مرداد است و با توجه به تأکیدات مقام عالی استان مبنی بر برگزاری برنامه‌های ویژه در این روز و هفته تشکل‌های مردم‌نهاد، لازم است اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد نسبت به ارائه طرح و ایده تا پایان اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به ابلاغ دو طرح نوآوری و نهضت مشارکت اجتماعی برای تشکل‌های مردم‌نهاد، خواستار ثبت مشخصات تشکل‌ها در سایت مربوط شد و گفت: این طرح‌ها با هدف افزایش مشارکت در ارائه ایده‌ها توسط تشکل‌ها اجرا می‌شود و ایده‌های قابل اجرا نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

باقلاچی در پایان از برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد و خواستار مشارکت تیمی اعضای هیأت مدیره تشکل‌ها در برگزاری کارگاه‌ها شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار