معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان‌های کرخه و شاوور به علت پرباری و افت ولتاژ مناطقی از این شهرستان‌ها و همچنین تامین برق پایدار، ضمن بهینه‌سازی، افزایش ظرفیت پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ 13 April 2024

تابناک خوزستان: اصغر خدامراد منگری امروز ۲۵ فروردین ماه اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت عبدالخان کرخه با هدف تامین برق این شهرستان در تابستان از ۶۰ به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در این پروژه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت یک ترانس ۵۰ مگاولت‌آمپری جایگزین یک دستگاه ترانس ۳۰ مگاولت آمپری شده است، عنوان کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت، این پست بهینه‌سازی شده و در خروجی هر دو ترانس پست بریکر مین، نصب و سیستم حفاظت و کنترل پست اصلاح شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: نصب یک دستگاه ترانس مصرف داخلی جدید، تعویض برقگیرهای سر خط ۱۳۲ کیلوولت، نصب تابلوهای حفاظت و کنترل ترانس ۱ و ۲، احداث فونداسیون‌های ترانس قدرت، ترانس زمین، CT های ۱۳۲ کیلوولت ترانس و بریکرهای خروجی، احداث کانال کابل‌های کنترل و حفاظت از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.

خدامراد منگری بیان کرد: این اقدام با هزینه بیش از ۷۱۷ میلیارد ریال با کار شبانه‌روزی و جهادی در حداقل زمان ممکن انجام شده است تا پاسخگوی تامین بار شهرستان کرخه در تابستان پیش‌رو باشد.

به گفته وی، چندین پروژه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه موجود در سایر پست‌های زیر مجموعه این شرکت در حال انجام است تا برق پایداری به مشترکین در پیک بار تحویل داده شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار