مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از افزایش ۱۷ هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ 03 April 2024

تابناک خوزستان: حمید بنی تمیم اظهارکرد: جامعه ورزشکاران سازمان یافته خوزستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۹ هزار نفر به ثبت رسید که به نسبت سال قبل آن یعنی ۱۴۰۱ رشد ۱۷ هزار نفری داشت. همچنین ۳۱۵ ورزشکار خوزستانی به اردوهای تیم‌ملی دعوت شدند که از این تعداد ۱۴۰ نفر موفق به پوشیدن پیراهن تیم‌ملی و اعزام به رقابت‌های مختلف شدند. در سال گذشته ورزشکاران خوزستانی ۶۸ مدال بین‌المللی، ۴۳ مدال آسیایی و ۲۶ مدال جهانی کسب کردند.

وی با بیان این که در سال گذشته ۱۳۵۵ برنامه همگانی در سطح استان برگزار شد، افزود: برگزاری بیش از ۱۸۰۰ برنامه استعدادیابی، ۱۷۵ جشنواره ورزشی در استان خوزستان و ۱۴ مجمع انتخاباتی که در نوع خود کم‌نظیر بود در طول سال گذشته به انجام رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اختصاص ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام به باشگاه‌داران استان در قالب ماده تبصره ۱۸، گفت: ۱۵۸ باشگاه جدید نیز در سال گذشته تأسیس و پروانه ۳۷۳ باشگاه تمدید شد.

وی همچنین با اشاره به برخی از موفقیت‌های ورزش خوزستان در سالی که گذشت، عنوان کرد: صعود نفت امیدیه به سوپرلیگ فوتسال زنان ایران، حضور ۹ بانوی خوزستانی در بازی‌های آسیای و پاراآسیایی هانگژو، کسب سهمیه المپیک پاریس در رشته کشتی توسط مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده و کسب سهمیه پاراالمپیک در رشته‌های دو و میدانی و تیراندازی با کمان توسط هاشمیه متقیان، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، صادق بیت‌سیاح و غلامرضا رحیمی از نکات قابل توجه ورزش خوزستان در سال ۱۴۰۲ است.

بنی‌تمیم ادامه داد: کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز و نیز یک عنوان چهارمی در مسابقات بازی‌های آسیایی، کسب ۶ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در سال گذشته از نکات قابل ذکر است که کسب این تعداد مدال در این دو رویداد در نوع خود کم‌نظیر بود. خوشبختانه در دو سال گذشته توانستیم مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور، مربیان و داوران را در استان برگزار کنیم که نکته قابل توجه این مراسم‌ها این بود که از بانوانی که به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شده بودند اما موفق به کسب مدال نشده بودند نیز تقدیر شد.

وی بیان کرد: استان خوزستان در سال گذشته میزبان ۴ رویداد مهم کشوری در بخش فرهنگی، پژوهش و جوانان و نیز نشست هم‌اندیشی نواب رییسان فدراسیون‌های ورزشی کشور و مدیران ورزش بانوان ادارات کل سراسر کشور بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه خوشبختانه در سالی که گذشت ۱۰۰ پروژه ورزشی به افتتاح رسید، گفت: خوشبختانه ۵۰ چمن مصنوعی قالباً در مناطق محروم و روستاهای استان به بهره‌برداری رسید و پروژه‌هایی چون استادیوم شهید مجدیان دزفول، سالن چندمنظوره حمیدیه، استخر شهدای رامشیر، سالن سه‌قلوی اندیمشک، فاز اول زمین فوتبال حصیرآباد اهواز و استخر شهرستان شوش از جمله پروژه‌های مهم بهره‌برداری رسیده در سال ۱۴۰۲ هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ایمن‌سازی شناهگاه‌ها، هیات نجات غریق و غواصی خوزستان در سال گذشته با کمک استانداری کارهای خوبی انجام داد و تلاش می‌کنیم با توجه به اینکه جان انسان‌ها در میان است با کمک دستگاه‌هایی که در این امر مسئولیت مستقیم دارند برحسب وظیفه انسانی‌مان در کنار این دستگاه‌ها قرار بگیریم تا آمار غریق در استان خوزستان به حداقل برسد.

بنی‌تمیم عنوان کرد: در سال گذشته ۴ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور استاندار محترم و معاون محترم وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. ضمن اینکه ۶۵ جلسه ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و تأسیس ۲۰ سازمان مردم نهاد در سال گذشته انجام شد. همچنین ۸ مرکز مشاوره نیز تأسیس شد. همچنین کسب رتبه دوم در بین دستگاه‌های اجرایی در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان اختصاص پیدا کرد؛ خوشبختانه در سالی که گذشت در حوزه جوانان کارهای بسیار خوبی انجام شد و برای سال جاری نیز با توجه به اعتباراتی که به این بخش تخصیص داده شده است، نسبت به سال ۱۴۰۲ به ویژه در بخش اشتغالزایی برنامه‌های بسیار خوبی در دستور کار است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار