امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم حمایت مسئولان مرتبط از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ 22 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (سوم فروردین‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: توصیه ما تقوا در مبارک ماه رمضان و توصیه قرآن است، زیرا این ماه، ماه قرآن است.

وی افزود: در خطبه ۱۷۶ حضرت امیرالمومنین (ع) یک فراز در خصوص نصیحت و پند و اندرز اخلاقی دارد و فراز دوم این خطبه مربوط به توصیه و معرفی قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) بدانید که قرآن کتابی است که نصیحت کننده است، اما هیچ گاه مخاطبش را فریب نمی‌دهد و همیشه بر اساس حقیقت است، زیرا کلام خدا بوده و با هدف هدایت بشر نازل شده است.

وی ادامه داد: به جز قرآن کریم و حضرات معصومین در این عالم به ندرت کسی می‌تواند این‌گونه بدون لغزش صحبت و هدایت کند و قرآن هدایت کننده‌ای است که هیچگاه گمراه نمی‌کند و سخت گویی است که هیچ گاه دروغ نمی‌گوید.

غفوری تشریح کرد: مطابق فرمایش امیرالمومنین (ع) کسی با قرآن مجالست نمی‌کند و انس نمی‌گیرد مگر اینکه وقتی از همنشینی قرآن برمی‌خیزد چیزهایی از آن کم و چیزهایی به آن اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: چیزهایی که به او اضافه می‌شود نور هدایت است و با مسیر رضای پروردگار آشنا می‌شود و چیزی که از آن کم می‌شود کور دلی است که قبل از انس گرفتن یا قرآن دچار آن بوده است.

غفوری ابراز کرد: قبل از اینکه انسان در محضر قرآن کریم باشد به طور کلی غنی و بی‌نیاز می‌شود و آنچه که برای سعادت دنیا و آخرت یک انسان نیاز است می‌تواند با انس گرفتن قرآن به دست آورد.

وی ادامه داد: برای سختی‌ها و دشواری‌های مادی و معنوی زندگیتان از قرآن طلب کمک کنید لذا شفای وجود انسان در قرآن است، دردهای بزرگی مثل کفر، نفاق و سرکشی نفس که همه این‌ها گمراه کننده است، داروی تمامی این دردها قرآن است.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: اینکه ما در شب‌های احیا قرآن را بر سر می‌گیریم و از خدا به واسطه قرآن درخواست می‌کنیم به این معنی است که قرآن در پیشگاه خداوند بسیار عظیم است.

وی عنوان کرد: قرآن را با مسائل مادی یکسان ندانید، زیرا قرآن جایگاه آسمانی دارد، بدانید که قرآن شفاعت کننده‌ای است که شفاعت آن در پیشگاه خداوند ۱۰۰ درصدی است، قرآن شفاعت کننده پدر و مادری است که فرزندان خود را با قرآن آشنا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که قرآن از او شفاعت کند شفاعتش پذیرفته شده و کسی که قرآن از او شکایت کند شکایتش بر درگاه خداوند متعال انجام می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: دوری از حرام خدا با فضلیت ترین کار در این ماه است، یعنی اینکه انسان از همه ناپاکی‌ها، فسادها و پلیدی ها دور باشد.

وی اضافه کرد: به بهانه جشن نوروز در برخی از مناطق استان اتفاقاتی رخ داد که بنده هم از مسئولین آن منطقه گله‌مندم که چرا بی تفاوت بودند و هم از کسانی که در ماه مبارک رمضان جامعه را به حرام جمعی در ملع عام تشویق می‌کنند.

غفوری افزود: امروز رسانه ابزار نرمی است که در دست دشمن است، این فسادهای اخلاقی جمعی به توبه جمعی نیاز دارد، خیلی وقت‌ها که دچار مشکل می‌شویم به دنبال علت آن هستیم و علت همین‌ کارها باعث غضب پروردگار می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: شعار سال جهش تولید و مشارکت مردم شد، از بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که تولید در سال آینده جهش پیدا کند با مشارکت مردم چند نکته مهم در این شعار است.

وی ابراز کرد: نخست این‌که ما مسیر عادی را در سال آینده نباید طی کنیم، یعنی دستگاه‌های متولی تولید برای حمایت و نظارت بر تولید و تولیدکنندگان به این معنی که مبنی کار دستگاه‌ها بر جهش و افزایش تولید باشد مسئول هستند.

غفوری خاطرنشان کرد: نکته بعدی راه حل این جهش است و لازم است همه مردم را در این امر مشارکت دهیم و نکته سوم برطرف کردن موانعی است که بر سر راه تولید بوده و نحوه اجرای قانون که باعث فلج کردن تولید کننده می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین گلایه تولیدکنندگان از مجموعه دستگاه‌ها این است که موانع سر راه تولید بسیار زیاد است که این در نحوه اجرا قانون است، انتظار بنده این است که مشوق تولیدکنندگان باشید، اگر تولیدکننده‌ای به من مراجعه کند و از مانع تراشی بعضی دستگاه‌ها گلایه کند حتما دستگاه مرتبط را به جامعه معرفی خواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار