وکیل انحصار وراثت ایرانی کاملا با قوانین مربوط به ارث و میراث آشنایی دارد و تنها کسی است که می‌تواند به‌درستی شما را در این زمینه راهنمایی کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 18 March 2024

وظایف وکیل انحصار وراثت ایرانی چیست؟

PersianAttorney.info - وکلای انحصار وراثت در زمینه حقوق ارث و میراث تخصص دارد. در واقع این وکیل می‌تواند در تقسیم ارث، ابطال وصیت‌نامه، دعاوی ورثه‌ای و غیره به شما کمک کند. اگر در زمینه ارث و میراث در آمریکا یا کانادا با مشکلی مواجه هستید، بهترین راه‌حل کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت ایرانی است.

وکیل انحصار وراثت در چه مواقعی مورد نیاز است؟

بعد از فوت هر شخصی باید ورثه او مشخص شوند. در واقع این کار برای تعیین و تکلیف اموال و دارایی‌های شخص متوفی است. به‌صورت‌کلی به روند پیگیری دارایی‌های متوفی توسط وراث او انحصار وراثت می‌گویند.

برای انجام امور انحصار وراثت، مرجع قضایی به بررسی پرونده می‌پردازد و در ادامه با توجه به رعایت موازین قانونی موجود در پرونده گواهی انحصار وراثت صادر می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که بعد از فوت هر شخص باید بدهی‌ها و دیون او پرداخت شود. در نتیجه تقسیم ترکه یا تقسیم ارث بعد از پرداخت تمامی بدهی‌های فرد متوفی انجام می‌شود.

در آخر طبق قانون یا بر طبق وصیت‌نامه شخص متوفی اموال باقی مانده او بین وراث تقسیم خواهد شد. در تمامی این مراحل وجود وکیل انحصار وراثت الزامی است. این وکیل کاملا با قوانین مربوط به ارث و میراث آشنایی دارد و تنها کسی است که می‌تواند به‌درستی شما را در این زمینه راهنمایی کند.

چرا باید پرونده انحصار وراثت خود را به دست وکیل بسپاریم؟

به‌طور معمول اکثر افراد در خانواده و نزدیکان خود شاهد دعواهایی ارث و میزاث بوده‌اند. بیشتر این درگیری‌ها به‌علت عدم آشنایی وراث نسبت به قانون تقسیم اموال متوفی است. وکیل انحصار وراثت می‌تواند با علم و توانایی خود از هر گونه درگیری و کنش خانوادگی برای ارث و میراث جلوگیری کند.

علاوه‌بر این‌ها رسیدگی به امور انحصار وراثت بسیار وقت‌گیر است. مخصوصا اگر وراث با یکدیگر به مشکل بخورند. همچنین از نظر مالی و آرامش ذهنی در زمان تقسیم میراث وکیل انحصار وراثت می‌تواند کمک به‌سزایی بکند.

وظایف وکیل وصیت نامه چیست؟

در مجموع می‌توان گفت که وکیل انحصار وراثت دو وظیفه کلی دارد. این دو وظیفه اثبات وراثت ورثه و تعیین سهم الارث هر کدام از وراث است. در این راستا وکیل انحصار وراثت باید کار خود را به خوبی انجام دهد و در نهایت از مرجع قضایی مربوط گواهی انحصار وراثت برای وراث تهیه کند.

همچنین یکی دیگر از وظایف وکیل انحصار وراثت برطرف کردن مشکلات میان وراث براساس قوانین است. به‌علاوه این وکیل باید بتواند مشکلات پرونده انحصار وراثت را برطرف کند. این مشکلات می‌توانند بدهی‌های فرد متوفی یا مشکلات سندی برای املاک فرد متوفی باشد.

نحوه انتخاب بهترین وکیل ارث و میراث

بعد از فوت متوفی یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای وراث انتخاب وکیلی مناسب برای تقسیم ارث و میراث است. این انتخاب تاثیر مستقیمی بر روند رسیدگی به پرونده انحصار وراثت خواهد داشت. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد تا شما را در این زمینه راهنمایی کنید:

  • وکیل ارث و میراث باید تجربه و تخصص بالایی داشته باشد. وکیل انحصار وراثت باید آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به ارث و میراث داشته باشد. همچنین باید بتواند پرونده‌های ارث و میراث را به‌صورت موفقیت‌آمیز به نتیجه برساند.
  • باید تعهد و مسئولیت‌پذیری بالایی در زمان رسیدگی به پرونده داشته باشد. پایه کار وکالت تعهد و مسئولیت‌پذیری است. در واقع هر فردی امور قضایی خود براساس اعتماد و تعهد به وکیل می‌سپارد. به‌علاوه وکیل انحصار وراثت برای رسیدگی به امور ورثه باید از تعهد بالایی برخوردار باشد تا بتواند پرونده را به نتیجه برساند.
  • وکیل ارث و میراث باید دارای ارتباطات قوی باشد. این وکیل باید بتواند ارتباط موثر با موکل خود برقرار کند و از این ارتباط به بهترین شکل برای پیش‌برد پرونده استفاده کند.
  • وکیل انحصار وراثت باید هزینه‌های معقولی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214745/چند-نکته-مهم-در-جست%E2%80%8Cوجوی-حرفه%E2%80%8Cای%E2%80%8Cترین-وکیل-انحصار-وراثت-ایرانی

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار