مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آمادگی ۹۶ پایگاه امداد و نجات، خدمات بشر دوستانه و خانه هلال استان در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 14 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، احمد علی کاووسی، امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه جاری شروع شد و تا ۱۶ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: پایگاه‌های خدمات بشردوستانه در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها برپا شده تا در کاهش حوادث جاده‌ای اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در این پایگاه‌ها تحت عنوان «فاخر» فضای دوستدار کودک، طرح بهرفت، غرفه سلامت و تندرستی، راهنمای مسافران نوروزی، پاسخگویی به مسائل شرعی و خیمه نماز پیش‌بینی شده است، افزود: طرح «هلال رحمت» نیز برای توزیع بسته‌های غذایی در ماه مبارک اجرایی می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال ۱۴ تیم بهداشت و درمان اضطراری و بیمارستان صحرایی انجام شده است و در ایام نوروز پزشکان به صورت آنکال در شهرستان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل سیستان و بلوچستان هم هلال احمر خراسان جنوبی خدمات خوبی ارائه کرد، گفت: ۶۰ نجاتگر تخصصی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به همراه تجهیزات و ملزومات اعزام شدند که ۲ هفته به صورت خودکفا امدادرسانی کردند و مانوری برای میزان آمادگی هلال احمر استان نیز محسوب شد.

کاووسی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار عضو جوان، ۲۰ هزار داوطلب، ۲ هزار و ۷۱۱ امدادگر با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که از این تعداد هزار و ۱۰۱ امدادگر، هزار و ۸۱ عضو جوان و ۶۲۳ داوطلب و ۱۱۰ نفر مربی در طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۶۲ نفر پزشک، پرستار، نجاتگر راننده و کادر داروخانه از این استان به همراه تریلی دارو به عراق اعزام شده که هزینه این برنامه از سوی هیات پزشکی حج هلال احمر و طرح مرهم زائر تامین شد لذا اعتبار سرباری بر استان تحمیل نکردیم.

وی مجموع نجات گران تخصصی هلال احمر را ۲ هزار و ۷۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: هزار و ۶۱۰ نفر در قالب تیم‌های جست و جو و نجات و مابقی در سطح پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۶۰ نجاتگر تخصصی در هلال احمر استان استخدام شدند.

وی از راه اندازی اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان در بیرجند خبر داد و گفت: تیم پنج نفره به صورت ۲۴ ساعته در این پایگاه فعال هستند و خدمات خوبی ارائه کردند.

کاووسی گفت: امسال سه پایگاه امداد و نجات و درون شهری کلنگ‌زنی شدند که هزار و ۶۰۰ میلیون تومان برای این پایگاه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: جشن شکرانه توفیق امسال برای ۳۱۳ نفر از اعضای جوان، امدادگر، پزشک و پرستار که توفیق اعزام به کربلا را داشتند برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴۰ نفر در طرح قدم به قدم ایام آخر ماه صفر در مشهد همکاری داشتند، گفت: هزار و ۱۵۴ حادثه از ابتدای امسال امداد رسانی شد که از این تعداد هفت هزار و ۹۴۹ نفر خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۹۲ حادثه جاده‌ای که ۵۲۴ مورد آن واژگونی بوده است، گفت: اکثر حوادث جاده‌ای واژگونی بوده که بر اثر خستگی، خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و سرعت غیر مجاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آبرسانی به سه روستا و اصلاح شبکه آبرسانی به شهر آرین شهر را از دیگر فعالیت‌های هلال احمر در سال جاری برشمرد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از زائران حج هم امسال توسط پزشکان هلال واکسیناسیون شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۶ خانه هلال در خراسان جنوبی وجود دارد و یک بالگرد هوایی هلال‌احمر و ۲ بالگرد اورژانس در استان هم آماده امدادرسانی به حوادث خاص است.

کاووسی با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان اداری هلال احمر استان نیز اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال از سفر رئیس‌جمهور به استان در راستای تکمیل این طرح تخصیص یافته که امید است شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه باشیم.

وی یاد آور شد: فعالیت ۲۴ تیم بهداشت و درمان اضطراری و مناسب سازی ساختمان توانبخشی از دیگر خدمات بوده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار