امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پس از انتخابات باید دست به دست یکدیگر دهیم و در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام برداریم و رقابت انتخاباتی را در نهایت به رفاقت کارانه تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 01 March 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: یکی از جلوه‌های تقوا آینده‌نگری برای انسان‌ها است و این آینده‌نگری یک آینده‌نگری واقعی است.
وی افزود: ما انسان‌هایی هستیم که در دنیا توشه‌ای برای آخرت خود جمع‌آوری می‌کنیم، بنابراین حتما باید زاد و توشه‌ای برای فردای خود در نظر بگیریم.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه هر موجود زنده‌ای نیازمند زاد و توشه است، عنوان کرد: در آخرت زنده‌ایم و نیاز به زاد و توشه داریم، بنابراین باید برای تهیه زاد و توشه سختی‌ها را تاب آورد و مسیر و مقر آینده را در نظر گرفت، زیرا در مقر آینده فرصتی برای کسب توشه نیست.
توشه آخرت دو بعد عملی و اعتقادی دارد
وی تصریح کرد: این زاد و توشه در روایات هم بُعد اعتقادی و هم بُعد عملی دارد و ایمان به خدا و پیغمبر(ص) و همراهی با اهل بیت (ع) در بعد اعتقادی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کنار عبادت نیز در بعد عملی قرار دارد.
مدرسی با بیان اینکه این زاد و توشه باید به‌گونه‌ای باشد که سریع ضایع نشود، عنوان کرد: این زاد و توشه باید در لایه‌هایی از تقوا پیچیده و برای آخرت جمع‌آوری شود.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به وظایف ما در برابر دین اظهار کرد: تبیین دین و عرضه صحیح آن به دیگران یکی از وظایف مسلمانان در برابر دین است و باتوجه به اینکه مسئولیت اصلی این موضوع بر دوش حوزه‌های علمیه است، بسترسازی و حمایت از این وظیفه از عهده همه کس برنمی‌آیند، نقشه راه قرآن و سنت است و تبیین این نقشه برعهده حوزه‌های علمیه و خانواده‌ها در راستای تشویق فرزندان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه است.
مدرسی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به روایت اخلاقی از امام حسین(ع) عنوان کرد: در این روایت آمده است که زمانیکه از منزل خارج می‌شوید همه را برتر از خود بدانید و بدانیم که مناسب دنیایی و اموال دنیوی موجب فضل نیست.
وی افزود: اخلاق از باطن انسان سرچشمه می‌گیرد و آداب مرتبط با ظاهر رفتار انسان است و بنابر سخن امام علی (ع) باید در گفتار احترام اسامی، اشخاص و اماکن مقدس را نگه داشت و نباید نام آن‌ها را با تحقیر بیان کرد.
انتخابات نشانه زنده بودن ملت است
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه چرا مقام معظم رهبری به صورت پیوسته بر مشارکت در انتخابات تاکید دارند، عنوان کرد: انتخابات نشانه زنده بودن ملت، مطالبات و مطالبه‌گری مردم، مشارکت سیاسی و رشد اجتماعی مردم، عزم ملی و اتحاد ملی، تبعیت از جلوداری صالح کشور و تداوم مسیر انقلاب است و دشمن نمی‌خواهد این عوامل پررنگ شود.
وی ادامه داد: شکی نیست که مشکلاتی وجود دارد و بخشی از این مشکلات به دلیل مدیریت‌های نادرست در کشور و بخشی از آن به دلیل دشمنی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
مدرسی افزود: زمانی که جمهوری اسلامی می‌خواهد برپای خود بایستد در این میان هزینه‌هایی باید پرداخت شود و اگر می‌خواهیم گاو شیرده نباشیم باید هزینه‌هایی پرداخت شود.
پس از انتخابات با اتحاد در مسیر حل مشکلات گام برداریم
امام جمعه بخش مرکزی یزد در توصیه‌ای به نامزدهای انتخاباتی گفت: همه ما باید در نظر بگیریم که رقیب اصلی و مشترک همه ما دشمنان ما، مشکلات مردم، مشکلات اقتصادی و فرهنگی و تفرقه‌ها هستند و پس از انتخابات باید دست به دست یکدیگر دهیم و در مسیر پیشرفت، تعالی و حل معضلات و مشکلات کشور گام برداریم و رقابت انتخاباتی را در نهایت به رفاقت کارانه تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: هواداران نیز باید پس از امروز هیجانات درونی خود را کنترل کنند تا مبادا دشمن از هیجانات درونی ما پس انتخابات سوء استفاده کند.
مدرسی ضمن تشکر از نامزدهای انتخاباتی، هوادارن، ستادهای انتخاباتی و تمامی عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی تصریح کرد: از تمام افرادی که در دعوت مردم به انتخابات و امنیت‌آفرینی تلاش کردند و حضور پرشور مردم را رقم زدند و به صورت ویژه از ملت غیور و بصیر یزد برای این حضور و شور تشکر می‌کنم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه بیان کرد: نهادهایی افزون بر خدمات مالی، اقتصادی و پزشکی مناسب است که از سه جهت دیگر حمایت‌های لازم را انجام دهند؛ جلوگیری از فروپاشی کانون‌های خانوادگی، جلوگیری از آشفتگی‌های اعتقادی و دینی و جلوگیری از آشفتگی‌های اجتماعی را باید مدنظر قرار دهند و در این راستا گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار