در رسانه های خصوصی نه از آگهی خبری است و نه از 24 همت بودجه دولتی ، همه هزینه ها بر گردن خود رسانه است . خانه مطبوعات وظیفه اصلی در این زمینه را دارد ، خانه مطبوعات باید روابط عمومی ها را توجیه و آنان را نسبت به شرایط جدید آگاه کند.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 25 February 2024

تابناک رضوی: روابط عمومی ادارات از رسانه‌ها درخواست انتشار اخبار فعالیت‌های خود را دارند، اما از یک واقعیت مسلم غفلت کرده‌اند ، واقعیتی که بسیاری از مدیران روابط عمومی ها از آن بی اطلاع هستند .
تقریبا سه چهارم رسانه‌های کشور خصوصی بوده و فقط یک چهارم آن توسط دولت اداره می‌شوند، رسانه های خصوصی خودگردان بوده و بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند .

بودجه‌های ۲۴ هزار میلیاردی رسانه‌هایی مانند صدا و سیما و بودجه های خبرگزاری‌های دولتی همه در ابتدای سال و توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود و آنان با خیال آرام و راحت به کار اطلاع رسانی مشغول می شوند.

اما رسانه‌های خصوصی بودجه‌ای از دولت دریافت نمی ‌کنند ولی روابط عمومی های ادارات انتظار دارند مانند سایر رسانه‌های دولتی، رسانه‌های خصوصی هم اخبارو فعالیت های آنان را منعکس کنند.

حتما انتظار روابط عمومی ها به حق است، اما از این موضوع نباید غفلت کرد که صفر تا صد تولید و انتشار یک خبر برای رسانه‌های بخش خصوصی هزینه بالایی را دارد هزینه هایی که از دید روابط عمومی‌ها نادیده گرفته شده است .

رسانه‌های بخش خصوصی باید هزینه حمل و نقل، اینترنت گران شده ، هاست ، آدرس دامنه و غیره را همگی خود پرداخت کنند و چون بودجه دولتی دریافت نمی کنند حقوق پرسنل را هم باید خودشان بدهند و در قبال آن روابط عمومی‌ها در این اندیشه هستند که رسانه‌های بخش خصوصی همانند رسانه ‌های دولتی خدماتشان رایگان است

به طور کلی در شرایط فعلی تولید و انتشار هر خبر با هزینه وقت خبرنگار حدود ۵۰۰ هزارتومان برای رسانه‌ها هزینه دارد، در طی سال ۳۰ الی ۴۰ خبر به طور متوسط از سوی هر اداره به رسانه‌ها ارسال می‌شود اما در مقابل تقریبا هیچ آگهی به رسانه های خصوصی نمی رسد

راستی رسانه ها تا کجا می توانند این مسیر را ادامه دهند، اگر آرد گران شود دولت بلافاصله نان را گران می کند و هر طور شده قیمت آن را برای نانوایان متعادل می کند ، اما هنگاهی که اینترنت، هاست و دامنه و ... گران می شود، دولت چگونه آن را برای رسانه ها جبران می کند ؟

اینک روابط عمومی ها باید مسیر خود را تغییر دهتد ، همه باید بپذیریم که تولید و انتشار خبر رایگان نیست ، در رسانه های خصوصی نه از آگهی خبری است و نه از 24 همت بودجه دولتی ، همه هزینه ها بر گردن خود رسانه است . خانه مطبوعات وظیفه اصلی در این زمینه را دارد ، خانه مطبوعات باید روابط عمومی ها را توجیه و آنان را نسبت به شرایط جدید آگاه کند .

منبع: پاژ نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار