کد خبر: ۱۱۵۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 24 February 2024

سیستان‌وبلوچستان سرزمین نخل و آفتاب و پایتخت وحدت اسلامی همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور از استان‌های تراز اول کشور بوده است.

این استان طایفه‌های زیادی را در خود جای داده و همواره این طایفه‌ها با وحدت و همدلی در کنار همدیگر زندگی کرده اند. 
حضور در انتخابات دوره‌های گذشته و پرشور بودن انتخابات در سیستان و بلوچستان همواره این استان را در صدر جدول مشارکت‌های حداکثری نگه داشته است. 
مردم استان سیستان و بلوچستان در قالب طایفه‌های زیاد بار دیگر آماده خلق حماسه‌ای جاودان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

حماسه همدلی طوایف سیستان و بلوچستان در ۱۱ اسفند

حضور حداکثری در انتخابات مانند فریضه‌ای واجب است

بزرگ طایفه کرد در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت حضور در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: حضور حداکثری در انتخابات و مشارکت مردم پای صندوق‌های رای مانند نماز فریضه‌ای واجب است و به دشمنان ثابت می‌کند مردم پای نظام و آرمان‌های آن ایستاده و همچنان به آن اعتقاد و اعتماد کامل دارند.

وی اظهار کرد: برای انتخاب اصلح باید کارکرد، عملکرد و سابقه نماینده مهم باشد، مردمی بودن، عمل به وعده‌ها، تعهد، صداقت و اصالت نیز مدنظر قرار گیرد.

هدف دشمن خدشه زدن به اتحاد و وحدت مردم شیعه سنی است

بزرگ طایفه شاهوزهی در سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ما گفت: انتخابات سرنوشت ساز است دشمن از قبل طراحی‌هایی برای ناامیدی مردم مبنی بر کاهش مشارکت آنها پای صندوق‌های رای انجام داده است.

محمد شاهوزهی بیان کرد: آنچه که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد هستیم مشارکت بالای مردم در گفتن آری به این انقلاب و نظام است.

وی تاکید کرد: هدف دشمن خدشه زدن به اتحاد و وحدت مردم شیعه سنی است که در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم؛ اما بصیرت و آگاهی علما و سران طوایف مبنی بر آرام‌سازی جو استان شرایط را مدیریت کرد، بنابراین باید از این ظرفیت با توجه به ثروت خدادادی موجود در استان استفاده کنیم.

طوایف سیستان و بلوچستان همیشه پا در رکاب انقلاب بوده و هستند

معتمد طایفه شهرکی نیز بیان کرد: طوایف سیستان و بلوچستان همیشه پا در رکاب انقلاب بوده و هستند، اکنون نیز با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در این استان مردم گوش به حرف سران و بزرگان طوایف هستند.

وی اظهار کرد: حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات خط بطلانی بر پیکره استکبار جهانی وارد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که انتخاب می‌شوند نیز باید بدانند مسئولیت سنگینی به عنوان نماینده مجلس بر دوش آنان واگذار شده و باید از تمام توان خود و مشورت پذیری با بزرگان نخبگان استان به عنوان اتاق فکر بهره‌گیری کنند و کار نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

حماسه همدلی طوایف سیستان و بلوچستان در ۱۱ اسفند

مردم باید با بصیرت افزایی بهترین نماینده را انتخاب کنند

نماینده طایفه حیدری در سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: مردم باید با بصیرت افزایی بهترین نماینده را انتخاب کنند تا هم در حیطه قانونگذاری و هم نظارتی نقش خوبی ایفا کند.

علی حیدری تاکید کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در نظام‌های سیاسی آزادی است و یکی از معیارهای آزادی نیز انتخاب و حق انتخاب بوده، نقش بزرگان و سران طوایف در جمهوری اسلامی ایران بویژه در سیستان و بلوچستان که رنگین کمان اقوام شیعه و سنی و ۲ قوم بلوچ و سیستانی است بسیار پررنگ بوده و تمام تلاش‌ها برای مشارکت حداکثری انجام شده است.

با انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس کنیم

عضو مجمع معتمدین سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: در سیستان و بلوچستان شرایط با سایر استان‌ها متفاوت بوده به دلیل بافت قومیتی موجود در این استان و مشارکت بالایی که نسبت به سایر استان‌ها شاهد هستیم نقش موثر سران طوایف و بزرگان پررنگ‌تر احساس می‌شود، بنابراین در این برهه از زمان نیز باید عرصه سوء استفاده را برای دشمنان تنگ‌تر از قبل کنیم.

اکبر سرگزی افزود: از آنجایی که هدف دشمن ناامیدی و دلسردی به ویژه در قشر جوانان است باید هوشیار باشیم و با انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس کنیم چرا که مشارکت بالا در انتخابات همراه با انتخاب اصلح حلال مشکلات است باید بدانیم مردم هیچگاه بهمن امسال سندی بر این ادعا است.

حماسه همدلی طوایف سیستان و بلوچستان در ۱۱ اسفند

از ظرفیت قومیت‌ها برای دعوت از مردم در مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای استفاده کرد

معتمد طایفه شهرکی نیز اظهار کرد: انتخاب اصلح باید خارج از گرایشات حزبی و قومی انجام شود، بر این اساس باید از ظرفیت قومیت‌ها برای دعوت از مردم در مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای استفاده کرد تا توطئه دشمن مبنی بر ناامیدی مردم و کاهش جلوه دادن انتخابات خنثی شود.

محمدرضا شهرکی افزود: در ۴۵ سال طول با برکت انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ بار انتخابات برگزار شده که با وجود توطئه‌های دشمنان مبنی بر کاهش مشارکت مردم و دلسردی ملت نسبت به این انقلاب؛ اما مردم همواره با حضور خود نقشه دشمن را نقشه بر آب کرده‌اند.

حماسه همدلی طوایف سیستان و بلوچستان در ۱۱ اسفند

در حوزه انتخابات نباید از لایه های اجتماعی عقب بمانیم

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به عملکرد مطلوب طوایف این استان در حوزه انتخابات، گفت: در حوزه انتخابات نباید از لایه‌های اجتماعی عقب بمانیم؛ بنابراین باید به چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بخش انتخابات توجه داشته باشیم.

رضا شریفی افزود: سران طوایف، بزرگان و معتمدین استان، در انجام بهتر امور انتخابات مسولین را یاری دهند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معتمدان و سران طوایف باید از ظرفیت‌های خودشان استفاده کنند و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

وی گفت: در مقطع فعلی اجتماعی ما هیچ معروفی بالاتر از مشارکت در انتخابات نداریم و دشمنان با توجه به نزدیک شدن به انتخابات می‌خواهند به افکار عمومی نفوذ پیدا و مردم را در جهتی که میل دارند بر ضد منافع نظام جمهوری اسلامی هدایت کنند و در این راستا دشمن با همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی خود برنامه ریزی کرده است که مشارکت در انتخابات را کم کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار