مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام: بیش از ۶٠ برنامه فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به مناسبت دهه مبارک فجر در استان اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 13 February 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی هوشمند با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهرستان ایلام نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر، اکران فیلم‌های فجر در استان ایلام، اهدای ۲۷٠٠ جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و برگزاری جشنواره نغمه‌های سرود فردا با همکاری سایر نهادهای فرهنگی به مناسبت دهه فجر، از مهم ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام مبارک فجر در مرکز استان بود.

هوشمند در خصوص برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در شهرستان‌ها در راستای بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در شهرستان دره‌شهر، برپایی سه نمایشگاه هنری با موضوع آثار و وقایع انقلاب، آیین اهدای کتاب، برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری جشن انقلاب از جمله برنامه‌های برگزار شده به مناسبت دهه فجر بود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شده در شهرستان سیروان گفت: برگزاری ۳ نمایشگاه فرهنگی هنر و برپایی ایستگاه فرهنگی نقاشی به منظور آشنایی نسل نو با انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این شهرستان در دهه فجر بود.

وی برگزاری شکوهمند جشن انقلاب، برپایی دو نمایشگاه با مضمون عفاف و حجاب و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح قرآنی سه روزه بشری به همراه محفل انس با قرآن و تجلیل از حافظ قران و برپایی یادواره شهدای والفجر ۸ در ایام دهه فجر را از جمله فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان در ایام فجر بود.

هوشمند افزود: گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی ویژه" دهه مبارک فجر "، برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها، بازدید از مدارس مناطق عشایری و اهدای کتاب، نمایشگاه عکس و ورکشاپ و ایستگاه‌های فرهنگی هنری و مسابقه کتابخوانی و جشن انقلاب نیز توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: در شهرستان ملکشاهی نیز به مناسبت گرامیداشت این دهه، برپایی ۵ نمایشگاه با مضمامین دستاورهای انقلاب، حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه های شاخص این ایام بود.

وی در ادامه گفت: در شهرستان آبدانان نیز برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی مسابقه کتابخوانی، برپایی جشن انقلاب در مناطق مختلف این شهرستان و برپایی محفل شعر انقلاب اجرا شد.

ایشان اضافه کرد: برگزاری جشن انقلاب در سرابله، شباب و آسمان‌آباد برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و محفل انس با قران و دیدار با خانواده معظم شهدا برنامه‌های مهم شهرستان چرداول در این دهه بود.

هوشمند با بیان اینکه به همین مناسبت در شهرستان دهلران نیز ۴ نمایشگاه و ایستگاه فرهنگی هنری برپا شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های برگزار شده توسط ادارات فرهنگ و ارشاد عموما با مضامین معرفی دستاوردهای انقلاب، عفاف و حجاب، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برپا شده و این دستگاه‌های فرهنگی در برپایی جشن‌های انقلاب در سراسر استان نقش بسزایی داشته‌اند. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار