مدیر منطقه دو شهرداری یزد از احیای آب انبار قدیمی مریم آباد یزد معروف به آب انبار نو که متعلق به دوران قاجار است، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 04 February 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علیرضا ابویی در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از آب انبار نو مریم آباد اظهار داشت: با توافقی که میان انجمن زرتشتیان یزد، منطقه دو شهرداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی استان صورت گرفته و بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، آب انبار قدیمی و تاریخی مریم آباد احیا می شود.
وی با تاکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، افزود: آب انبار تاریخی محله مریم آباد از جمله بناهایی است که می تواند در هویت بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.
ابویی عنوان کرد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب انبارها، به نوعی نشان دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمیت آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به انجام عملیات بازپیرایی و احیای این آب انبار بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، افزود: این عملیات شامل محوطه سازی، بدنه سازی و نورپردازی است.
ابویی، برآورد اولیه احیا و بازپیرایی این آب انبار قدیمی را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
گفتنی است؛ آب‌انبار نو مریم آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار