مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از افتتاح و کلنگ‌زنی 22 پروژه عمرانی بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر 158 میلیارد ریال در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 31 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، با هدف عمران، آبادانی و توسعه روستاها، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه اساسی محرومیت‌زدایی در اندیشه حکومت اسلامی است، اظهار کرد: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همواره در همه ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستا‌ها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت است از وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی به‌منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی مد نظر قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تاسیس همواره برای عمران و آبادانی و توسعه روستا‌ها منشأ خدمات فراوانی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات کم‌بهره و نظارت بر ساخت‌وساز‌های روستایی با تشکیل نظام فنی روستایی، سنددار کردن واحد‌های مسکونی روستایی، شناسایی تهیه طرح و بهسازی روستا‌های هدف گردشگری و احیای بافت‌های با ارزش روستایی، ساخت مسکن شهری برای اقشار کم درآمد و ... اشاره کرد.

وی به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال اشاره و تصریح کرد: در این ایام ۲۲ پروژه عمرانی در حوزه عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خواجه‌ای ادامه داد: از مجموع پروژه‌های آماده، ۱۴ پروژه در بخش اجرای طرح هادی، هشت پروژه در زمینه بهسازی مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: تعداد اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا است به طوری که an> می‌توان گفت، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تا کنون ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است، که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ شاهد مقاوم سازی همه واحد‌های مسکونی روستایی در سطح استان باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: این نهاد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی دردست اجرا و یک هزار و ۳۴۳ واحد به مساحت ۱۶۳ هزار و ۳۴۴ مترمربع در دست طراحی دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار