استاندار خراسان جنوبی گفت: زمینه سرمایه‌گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان از جمله معدن فراهم است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 31 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس نگاه انقلابی و دینی در راستای ایجاد عدالت و محرومیت زدایی تلاش‌های ویژه‌ای دارد.

وی گفت: برخی از افراد از نظر مالی مشکلاتی دارند، ولی به واسطه استعداد‌های خاص خود با حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده و اکنون کارآفرین شده‌اند.

وی با تأکید بر تامین نیروی انسانی در کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: استفاده خراسان جنوبی از مجتمع اقتصادی کمیته امداد از جمله پیشنهاد‌های ما به مجموعه کمیته امداد کشور است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی خراسان جنوبی افزود: مجتمع اقتصادی کمیته امداد می‌تواند در این عرصه و سایر ظرفیت‌ها ورود پیدا کند.

قناعت با اشاره به خشکسالی ۲۰ ساله در خراسان جنوبی و تأثیر آن بر کشاورزی و دامداری استان گفت: در این راستا ابرپروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم عملیاتی شد تا بتوانیم ثأثیرات خشکسالی در استان را کاهش دهیم.
وی افزود: هزار و ۳۴۲ کیلومتر مسیر انتقال آب از دریای عمان، چابهار تا مشهد است که ۳۸۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی واقع شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان وارد خراسان جنوبی خواهد شد که یک اقدام بسیار بزرگ است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان ۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد خراسان جنوبی می‌شود و در یک افق بلند مدت به سه برابر افزایش می‌یابد.

قناعت با اشاره به موضوع انتخابات در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه مشارکت مردم همواره الگوی سایر استان‌ها بوده است و امیدواریم در انتخابات ۱۱ اسفند نیز حماسه دیگری خلق کنند.

وی با تاکید بر اینکه با حضور مردم در انتخابات اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اقتصادی، فرهنگی و عمرانی رقم خواهند خورد، افزود: هر برگ رای به معنای رای به شهدا، انقلاب و جبهه مقاومت است.

قدردانی از عوامل خودکفایی مددجویان امداد

در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ خانوار از مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی که با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برگزار شد از ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت به نمایندگی از افراد اشاره شده قدردانی شد.

این گزارش حاکی است همچنین در این مراسم از استاندار، معاون اقتصادی استانداری، بانک‌های عامل و ادارات و سازمان‌ها مثل اقتصاد و دارایی، اداره کار، فنی و حرفه‌ای، سپاه، بسیج سازندگی و سازمان‌های مختلف به پاس حمایت جدی از کمیته امداد و همکاری در اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان قدرانی به عمل آمد.

افتتاح نمایشگاه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان امداد

نمایشگاه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی این نهاد در بیرجند افتتاح شد.

در این نمایشگاه، تعدادی از مددجویانی که با حمایت‌های کمیته امداد خراسان‌جنوبی به خودکفایی رسیده و کارآفرین شدند، گوشه‌ای از توانایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

محمد عرب مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این جشن را معرفی الگو‌های موفق اشتغال، تجلیل از کارآفرینان موفق و ترویج فرهنگ کار و تلاش اعلام کرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار