مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت : در پی توسعه واحد‌های پرورش ماهی در قفس در استان هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 30 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سعید بابایی مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه توسعه پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را جز اولویت‌های شیلات استان عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه میزان تولید پروژه‌های پرورش ماهی در قفس تحت تاثیر شرایط اقلیمی شامل کم آبی، خشکسالی و... نیست و در عین حال پرورش ماهی در قفس هیچ تنشی به محیط نمی‌دهد، لذا توسعه این پروژه‌ها از اولویت‌های استان است.

بابایی ادامه داد: در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، آبزیان پرورشی حدود نیمی از نیاز تغذیه‌ای خود رابه طور طبیعی دریافت کرده، لذا محصولات تولیدی در این روش ضمن اینکه کم هزینه‌تر بوده، از سلامت تغذیه‌ای بالاتری هم برخوردار است.

مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه در پی توسعه واحد‌های پرورش ماهی در قفس در سد‌های غیرقابل شرب استان هستیم، یادآور شد: در این راستا اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را در سد‌های داریان پاوه، شرفشاه سومار و زمکان دالاهو برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: پس از انجام مطالعات اولیه مشخص شد سد داریان شهرستان پاوه به دلیل نوسان پارامتر‌های مورد ارزیابی ممکن است واجد شرایط اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس نباشد که مطالعات تکمیلی برای اجرای پروژه در این سد در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دو سد دیگر شامل شرفشاه سومار و زمکان دالاهو شرایط لازم برای اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس را دارند، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد اجرای پروژه پرورش ماهی در این دو سد باشیم.

بابایی افزود: هم اکنون در تعدادی از سد‌های غیر قابل شرب استان از جمله سد شهدای گمنام سرپلذهاب، سد زاگرس گیلانغرب، سد جامیشان سنقروکلیایی و شرکت پیوند بیستون پارس شهرستان قصرشیرین در قالب پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، تولید آبزیان داریم.

بابایی با بیان اینکه استان کرمانشاه جزو استان‌های فعال در زمینه پروژه‌های پرورش ماهی در قفس است، تصریح کرد: در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری پرورش داده می‌شود. البته عمده تولید به ماهیان سردابی اختصاص دارد.

بابایی با بیان اینکه برآورد می‌شود امسال تولید آبزیان در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان به ۸۷۰ تن برسد، یادآور شد: سال گذشته ۸۵۰ تن ماهی در این پروژه‌ها تولید شده بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار