رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: تاکنون از ۳۵۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۰۸ نفر تایید صلاحیت شده اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 29 January 2024

علی اکبرعزیزی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به این‌که مهلت اعتراض برای داوطلبان رد صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری روز گذشته به پایان رسیده است گفت:‌ شورای نگهبان  از امروز ۹بهمن‌ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارد تا به اعتراض داوطلبانی که تایید صلاحیت نشدند رسیدگی کنند.
 
وی با اشاره به این‌‌که از بین ۱۰ نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری در یزد تاکنون 3نفر تایید صلاحیت شدند افزود:‌ شورای نگهبان پس از بررسی اعتراضات  اسامی قطعی در ۱۹ بهمن ماه اعلام خواهد کرد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به این‌که در حوزه داوطلبان نمایندگی مجلس در استان یزد ۳۶۳ نفر ثبت نام کردند تصریح کرد: با انصراف ۷نفر از داوطلبان، ۳۵۷ نفر بررسی صلاحیت شدند که در مرحله اول ۱۸۲ نفر شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کرد.  
 
عزیزی گفت: در دور بعدی تایید صلاحیت‌ها تا کنون در مرحله اول ۱۷ نفر و در مرحله دوم ۹ نفر مجموعا ۲۶ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند که در مجموع ۲۰۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون تایید صلاحیت شده اند.  
 
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه آمار تایید صلاحیت شدگان قطعی نیست و احتمال افزایش یا کاهش وجود دارد، خاطر نشان کرد: تا کنون از ۳۵۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۰۸ نفر تایید صلاحیت شده اند و در 11 اسفندماه در چهار حوزه انتخابی با هم رقابت خواهند کرد.  
 
عزیزی با بیان این‌که آمار تایید صلاحیت شدگان نمایندگی مجلس قطعی نیست و احتمال افزایش یا کاهش وجود دارد، خاطر نشان کرد: به تفکیک حوزه‌های انتخابی تاکنون در "حوزه شهرستان یزد،‌اشکذر و زارچ ۹۴ نامزد"،‌ "حوزه شهرستان تفت و میبد ۴۱نفر"،‌ "حوزه مهریز،‌ابرکوه،‌خاتم،‌ مروست بافق و بهاباد ۵۱ نفر" و "حوزه انتخابه اردکان ۲۲نفر" نامزدهای قطعی این مرحله هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار