رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان یزد گفت: تضمین سلامت انتخابات به عنوان اولویت اول این کمیته است و تدابیر لازم برای پاسخ به ابهامات و شبهات قانونی اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ 29 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سیدحسن سالاری مدیرکل بازرسی استانداری یزد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تیم حقوقی متشکل از کارشناسان و ناظران در کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان یزد فعالیت دارند تا ضمن پاسخگویی به مباحث حقوقی، در فعالیت های ستاد انتخابات نیز وظایفی را که بر عهده این کمیته قرار گرفته به نحو احسن انجام دهند.
 
وی ادامه داد: انجام وظایف محوله از سوی رییس ستاد انتخابات، تعامل و هماهنگی با اعضای ستاد، حمایت از سایر کمیته ها و همچنین بازرسی و نظارت بر بخش های مختلف از شرح وظایف این کمیته است که با حضور اعضای این کمیته در همه مناطق استان پیگیری می شود.
 
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری یزد گفت: حرکت در مسیر تامین امنیت، سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری محور فعالیت های کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان است و به عنوان یکی از کمیته های تخصصی، بنا بر وظایف قانونی نسبت به آموزش و برگزاری جلسات تخصصی نیز اقدام شده تا همه افراد زیرمجموعه با اطلاع کامل انجام وظیفه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان و عضو ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست گفت: ثبت احوال یکی از پنج نهادی است که باید استعلام قانونی را انجام دهد و تا قبل از قانون جدید انتخابات ارائه اصل شناسنامه برای رای دادن الزامی بود و در این انتخابات احراز هویت آنلاین صورت می‌گیرد و این به معنی جلوگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات است.
 
محمدعلی مکرمی افزود: قبلا شاهد تجمع مردم قبل و در روز انتخابات برای گرفتن شناسنامه در ثبت احوال بودیم که در این انتخابات همه خدمات الکترونیکی شده و احراز هویت نیز با شماره ملی صورت می گیرد و در شعب اخذ رای نیز دستگاه هایی وجود دارد که تمام اطلاعات رای دهندگان را دارد و بعد از تایید هویت، رای گیری انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در گذشته شبهاتی مانند سوء استفاده از شناسنامه های مکرر و افراد فوت شده مطرح می شد که این مشکل به طور کامل در این انتخابات منتفی شده و تمام فوتی ها قبل از 10 روز ثبت می شود همچنین در مورد شناسنامه المثتی نیز سریال شناسنامه ثبت شده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد
 
مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در روز انتخابات ۱۱ اسفند ماه نیز ادارات ثبت احوال در سراسر استان باز است و اگر هر یک از شهروندان مشکلی در زمینه شماره ملی یا شناسنامه داشتند باشند، می توانند به این مراکز مراجعه کنند، البته در این انتخابات مدارک دیگر نیز قابل قبول است و با ثبت شماره ملی بعد از احراز هویت و تایید اصالت شخص، رای گیری انجام می شود.
 
خسروی عضو کمیته حقوقی ستاد انتخابات استانداری و علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری و رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست برخی نکات را تشریح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار