دادستان شهرستان دهلران
دادستان شهرستان دهلران مقابله جدی با افرادی که به صورت سیار و بدون رعایت ضوابط بهداشتی اقدام به عرضه ماهی و ماکیان می‌نمایند را مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بیان کرد و گفت: اقدامات اینگونه افراد مورد تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 17 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهنام تیرافکن دادستان شهرستان دهلران در دیدار با دکتر دارابی معاون اداره کل دامپزشکی استان، اظهار کرد: دامپزشکی شهرستان در بحث حراست از سرمایه دامی و سلامت غذایی مردم بر اساس شرح وظایف خود به صورت جدی پای کار باشد.

وی با حمایت از دامپزشکی در جهت رسیدن به این مهم، افزود: با هرکس که به هر عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی ایجاد نماید برخورد قانونی و بدون مماشات خواهم داشت.

دادستان دهلران با تقدیر از اقدامات دامپزشکی دهلران در راستای پیگیری احداث کشتارگاه در برخی نقاط شهری شهرستان، اضافه کرد: نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی بر عرضه گوشت شهرستان نسبت به بسیاری از شهرستان‌های دیگر استان قابل قیاس نیست و لازم است شهرداران شهرهایی که فاقد کشتارگاه هستند نسبت به این مسئله اقدام کنند.

وی مقابله جدی با افرادی که به صورت سیار و بدون رعایت ضوابط بهداشتی اقدام به عرضه ماهی و ماکیان می‌نمایند را مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بیان و تصریح کرد: اقدامات اینگونه افراد مورد تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

ایوب دارابی معاون مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این دیدار اظهار داشت: بیش از ۵۲ درصد از بیماری‌های شناخته شده، مشترک بین انسان و دام است که این موضوع اهمیت کار دامپزشکی را نشان می‌دهد.

وی گفت: نظارت بر بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته بندی، مراکز تولید و توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی از جمله مهمترین وظایف حاکمیتی و استراتژیک دامپزشکی است.

روح اله کرمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران نیز در این دیدار با تقدیر ویژه از حمایت‌های دادستان شهرستان از دامپزشکی تصریح کرد: به لحاظ شرعی و قانونی خود را موظف به صیانت از سلامت مردم می‌دانیم و در این راستا همه همکاران شهرستان در بخش‌های مختلف به صورت جهادی حضور دارند.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر اجرای برنامه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی بیش از هفت هزار مورد نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه فراورده‌های خام دامی توسط دامپزشکی دهلران صورت گرفته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار