معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج به 2 کلان‌مسئله بزرگ فرهنگی و اجتماعی در کشور اشاره داشت و گفت: دشمن همه چیز را مورد هجمه قرار داده و جنگ سخت ندارد بلکه جنگش جنگ نرم است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 14 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین امروز در اجلاسیه سالانه بسیجیان خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه امام (ره) در سال ۶۶ در کنگره حج اظهار داشت: آن روز ایستادگان در مقابل دشمنان خدا رزمندگانی بودند که در یک جنگ نابرابر در مقابل اشرار عالم مجاهدت می‌کردند و جان خود را در طبق اخلاص برای بقای دین حق گذاشتند.

وی تصریح کرد: این افراد برای بقای انقلاب اسلامی و آبروی نظام جمهوری اسلامی و همچنین تمامیت ارضیمان و مدل سازی انقلاب اهل بیتی تلاش کردند و در آن صحنه پیروز، سربلند، جاوید، با عزت و شرف شدند و بازدارندگی امروز ما به وابسته آن مجاهدت است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز مصداق این سخن گوهربار امام، بسیجیان هستند.

سردار معروفی با بیان اینکه شما نخبگان استان بدون کوچکترین چشم داشتی دور هم جمع شده‌اید با اندیشه ورزی برای برون رفت و حل معضلات و مشکلات مردم تلاش می‌کنید، یادآور شد: مردمی که پای انقلاب و حقیقت دین ایستاده اند و اشرار عالم نمی‌گذاراند که آرامش داشته باشند و جنگ اقتصادی را با همه وجود بر این مردم تحمیل می‌کنند.

وی گفت: شما امروز ایستادگان در مقابل دشمنان خداوند هستید قدر این کار و جلسات و اندیشه ورزی‌ها را برای طرف کردن موانع و باز کردن گره‌های کور بدانید.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هر قوم و ملتی با عقبه اش شناخته می‌شود، افزود: خداوند را شاکریم که عقبه مردمان خوب خراسان جنوبی عقبه‌ای جاوید، باعزت و با شرف و مستحکم بوده و این امر را از سال‌های گذشته با حضور معنا دار و گسترده خود در انتخابات‌های مختلف نشان داده اند که این امر قابل تأمل بوده و اوج ولایت مداری در این استان دیده می‌شود.

سردار معروفی بیان داشت: حضور مردم خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس، ماندن پای دین و انقلاب، حوزه تقریب و مراقبت و هم افزایی برای پیشرفت و پیش برندگی حل مشکلات مردم عقبه این استان را نشان می‌دهد که قابل قبول و ارزشمند است.

وی به هدف مجامع عالی بسیج اشاره داشت و افزود: طرح اول که ذیل طرح دیگر قرار می‌گیرد در حوزه راهبردی استان باید دیده شود و شهرستان راهبری تعریف نشود بلکه عملیاتی تعریف گردد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هدف از مجامع بسیج اندیشه ورزی بوده و مشورت نیست.

سردار معروفی یادآور شد: اشتباهی که در کشورمان وجود دارد این است که اندیشه ورزی را با مشورت ادغام کرده اند که هر کدام دو معنای متفاوت دارد، اندیشه ورزی، تولید فکر است که باید خروجی آن عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در اندیشه ورزی آنچه نقص بوده باید اصلاح شود و باید تیر و کمان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد یعنی ما گذشته مقدس و ارزشمند و شخصیت‌های مقدسی داریم آن‌ها کمان ما هستند و تیر این کمان جوان بروز و فناور امروز بوده که باید در این کمان قرار گیرد همچنین باید پیشکسوتش این شخصیت استخوان خورد کرده باشد و حال آینده را با گذشته مقدسمان فراهم کنیم و در واقع گذشته و حال را پیوند زده و آینده را ایجاد کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین احصای مشکلات را هدف از اندیشه ورزی این مجامع عنوان کرد و افزود:هدف مشخص کردن اولویت‌ها و راهکار برای برون رفت از مشکلات است.

معروفی ادامه داد: اگر باید راهکار ارائه دهیم و مسوولان زیربار نرفتند باید مطالبه شود، چون مجامع مردم هستند و بسیج و سپاه متولی بوده و مسئول نیستند.

وی تصریح کرد: در این مجامع نخبگان در واقع مردم هستند و دور هم جمع شده و در قالب بسیج و سپاه نه نگاه سیاسی و نه نگاه مذهبی و نه نگاه قومی دارند بلکه نگاهشان دین و اصول انقلاب و حجت خداوند تعیین شده و منافع انقلاب و منافع مردم مدنظر بوده و در این حوزه چه سخت افزار و چه نرم افزار سه چیز را لحاظ نمی‌کنند و آن‌ها نگاه سیاسی، قومی و مذهبی است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در حوزه سخت‌افزار و نرم افزار این مجامع فدای سه چیز شامل انقلاب اسلامی که حقیقت دین بوده، فدای ملت بزرگ ایران که پای دین خدا ایستاده اند و فدای ولایت ولا غیر که دیدگان تیزبین انقلاب و رهبر جهان اسلام هستند، می‌باشد.

سردار معروفی اولویت بندی در احصای مشکلات و موانع را اصل فعالیت این مجامع دانست و گفت: باید معضلات و مشکلات منطقه و بین المللی و همچنین معضلات درون کشور را بدانیم تا بتوانیم برای استان و منطقه تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو خشکسالی، تامین آب و جمعیت را در کشور داریم، اضافه کرد: در بحران جمعیت که خواستگاه دشمن بوده و امام ما از چند سال گذشته تهدید نسل را فریاد می‌زنند و با دیدگان تیزبین خود به ما می‌گوید که اگر غفلت شود در ۳۰ سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دومین مسئله در کشور آب بوده که اگر الان این قضیه مدیریت نشود در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد، افزود: در بحث آب وزرات کشاورزی متوای اول است برای مدیریت کشت‌های آب‌بر.

معروفی به دو کلان مسئله بزرگ فرهنگی و اجتماعی در کشور اشاره داشت و گفت: دشمن همه چیز را مورد هجمه قرار داده و جنگ سخت ندارد بلکه جنگش جنگ نرم است.

وی ادامه داد: بحث برهنگی و بی حجابی که توسط دشمن در کشور در حال ترویج بوده صرفاً یک موضوع در مورد بر داشتن چادر و روسری نیست دشمن با این کار زیبایی ما را می‌زند در حالی که غیرت ما ناموس ما است و دشمن می‌خواهد این را بزند و با ایجاد حاشیه فساد، دعوا، بی عفتی و دزدی به هدف اصلی خود برسد که همان ضربه زدن به دین خدا بوده برسد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: ذیل این کلان مسئله‌ها متناسب با نیاز استان باید در مورد اولویت‌های استان بحث شود.

سردار معروفی با بیان اینکه رقیب کسی نیستیم بلکه کمک کننده دولت‌ها هستیم، بیان داشت: مبنای ما مردم و انقلاب اسلامی است و نگاه ما بسترسازی برای ظهور است.

وی با اشاره به کارگروه‌های پنج گانه اندیشه ورزی گفت: در این کارگروه‌ها باید مولفه‌هایی شامل بانک اطلاعاتی دقیق و اطلس مسائل، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و طرح ریزی، اقدام که یا ایجابی و یا سلبی بوده و مولفه بازخوردی مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مجامع مقدس و مورد حمایت هستند، افزود: باید شبکه سازی تبدیل به جریان شود.

سردار معروفی یادآور شد: رئیس مجمع عالی استان باید در سه تشکیلات شورای اداری استان، شورای برنامه ریزی و شورای راهبردی استان به عنوان عضو ثابت حضور داشته و گزارش دهی کند.

وی به موضوع انتخابات اشاره داشت و گفت: دشمنان ما سال قبل و امسال تمام توان خود و تفاله‌های ملت ایران را در بیرون از کشور به کار گرفتند تا سال گذشته با جنگ نرم، نظام ما را شکست دهند و ملت ایران را بر لبه پرتگاه ببرند که به اذن و هدایت الهی و هوشمندی مردم و دلسوزی دلسوزان انقلاب و رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری شکست خوردند و هر چه تلاش کردند به نتیجه نرسید.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: امسال دشمن سه سناریو را برای ما تهیه کرد، یکی مربوط به دهه اول محرم بود که خواست امام حسین زدایی و عاشورا زدایی کند که در مقابل این توطئه دشمن رویش جوانان در مراسم عزاداری سالار شهیدان بیش از گذشته بود و دشمن در این حوزه با شکست مواجه شد.

سردار معروفی ادامه داد: سناریوی دوم دشمن، زدن اربعین بود، چون می‌دانست اربعین بستر ظهور بوده، اما مردم ایران با شرکت ۲۲.۵ میلیون نفری در راهپیمایی اربعین نشان دادند که می‌خواهند در مسیر اهل بیت دل‌های زنگار زدشان را جلا دهند بنابراین در آنجا هم دشمن شکست خوردند.

وی اضافه کرد: با توجه به این شکست‌ها دشمن تمام تلاش خود را به سالگرد اغتشاشات متمرکز کرد، ولی هیچ کس به حرفشان گوش نداد و در آنجا هم شکست خوردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طوفان الاقصی و پیروزی ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی افزود: مردم فلسطین نماد مقاومت و صبر شدند و فلسطین به آغوش حقیقی خود برگشت و دشمن بعد از طوفان الاقصی برای ایران قوی، مقتدر و بزرگمان پیغام داد که به حماس بگویید خویشتن داری کند همچنین از ایران خواستند تا منافعشان در منطقه به خطر نیافتد، امسال دستشان جلوی ایران دراز است.

سردار معروفی ادامه داد: این دشمن نه قابل اعتماد، نه قابل اطمینان و نه قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه در مقابله با دشمن در انتخابات باید کاری کنیم که آنچه دشمن نمی‌خواهد انجام شود، تصریح کرد: مشکل اقتصادی و مشکل معیشت داریم و منکر آن نیستیم، ولی ما یک عزت و شرف داریم و بزرگ شده ایم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سؤال که چرا در سالگرد حاج قاسم در ۱۳ دی ماه مردم را به خاک و خون کشیدند، گفت:، چون حاج قاسم سیتره آن‌ها از را بیخ و بن کند و جلوگیری از شکل گیری اسرائیل دومی نمود که بدتر از اسرائیل فعلی است.

سردار معروفی ادامه داد: اسلام آمریکایی که حاج قاسم در جلوی آن ایستاد در مقابل اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه اندیشه زیبایی که عمل را زیبا می‌کند جزو ویژگی‌های شخصیت حاج قاسم سلیمانی بوده است، افزود:موقعی که اندیشه زیبا باشد گوشت به حرف این و آن بدهکار نیست بلکه گوشت تنها فرمان ولایت امر را می‌شنود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تفکر بی کم و کاست حاج قاسم باور قلبی به نظام ولایی بوده که نظام ولایت پذیری این نیست که وقتی مسئولیت دارید آن را بپذیرد بلکه این نظامش نظام ولایت باوری عین مالک اشتر است.

سردار معروفی ادامه داد: حاج قاسم منتظر فرمان و دستور نبوده بلکه با میل، ولی اش کار می‌کند و برای، ولی خود ویژگی‌های عباس بن علی را در وجود خود نهادینه کرده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار