نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه است و باید در این تقابل رسانه‌ای دشمن قوی ظاهر شد و جنگید و اگر می‌خواهیم از زیر استکبار رسانه‌ای خارج شویم باید رسانه‌ای‌ها فعالانه حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 11 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز بسیج رسانه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: به جهت اینکه عضو برخی از رسانه‌ها هستم و دریافت‌هایی دارم، روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ خبر در کانال‌ها می‌بینم و رصد می‌کنم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: به عنوان فردی که رسانه می‌بینم و می‌خوانم، روزانه رسانه‌ها و خبر‌ها را دنبال می‌کنم، خبر‌هایی که ارزش خبری داشته باشد را حتما می‌خوانم.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: خبرنگار باید متعهد باشد و مطلب را به درستی منتقل کند در حالیکه در جبهه‌های مختلف و در نحله‌های تفکری یا مطلب را غلط ارائه می‌دهند و یا تیتر‌های نادرست بکار می‌برند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: از دیدگاه من، تعهد تنها یک مسئله اسلامی نیست بلکه یک مسئله انسانی است.

وی افزود: در خبر جانگداز و تالم‌آور کرمان دچار بهت رسانه‌ای بودیم، هر چند این موضوع ناشی از مشکلات شرایط بود، اما خوب است که در اطلاع‌رسانی دقت کرد.

وی دقت را یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگار اعلام کرد و گفت: در متن، ویرایش و کاربرد کلمات در خبر دچار مشکل می‌شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان همچنین گفت: گا‌ها خبر‌هایی به اندازه‌ای سرد و بی‌روح بیان می‌شود که آدم را منجمد می‌کند.

وی اضافه کرد: براساس آنچه دریافته‌ام چند رسانه انقلابی در داخل و غیرانقلابی‌ها در آن طرف، تلاش می‌کنند کار خبری انجام دهند که آن‌ها با یک گوشی تلفن همراه داستان تعارف شکلات به رئیس جمهور را جریان‌سازی می‌کنند، اما اینکه چرا ما نمی‌توانیم، جای سوال دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: جنگ امروز، جنگ رسانه است و باید در این تقابل رسانه‌ای قوی ظاهر شد و جنگید و اگر می‌خواهیم از زیر استکبار رسانه‌ای خارج شویم باید رسانه‌ای‌ها فعالانه حرکت کنند.

وی همچنین نقش تبیینی رسانه‌ها در کردستان را اندک خواند و گفت: سال گذشته یک خانمی به هر نحوی از دنیا رفت، ببین چکار کردند، اما در غزه تاکنون ۲۳ هزار نفر شهید شده است، اما از کسی صدایی درنمی‌آید در حالیکه رسانه‌ها باید این موارد را تبیین کنند.

وی تصریح کرد: بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد، مطلب ارائه کند و مطلب بگیرد.

رسانه‌ها امیدآفرینی کنند

حجت رشیدی مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه کردستان هم در این دیدار که به مناسبت ۲۱ دی ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر و سالروز سازمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امسال جشنواره رسانه‌ای ابوذر برای نهمین سال پیاپی برگزار می‌شود و فراخوان جشنواره صادر شده و آثار زیادی هم دریافت و تا پایان دیماه آثار جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: اختتامیه رویداد ابوذر بهمن ماه با حضور مسؤولان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سال قبل کردستان کانون توجه اغتشاشات بود و تهدیدات زیادی در فضای مجازی علیه اقشار مختلف مردم بویژه رسانه‌ها انجام شد، اما ابوذر برگزار و مورد استقبال اصحاب رسانه‌ها قرار گرفت.

مسوول سازمان بسیج رسانه کردستان اعلام کرد: امسال رویداد جام رسانه امید را نیز برگزار کردیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری در راستای امیدآفرینی در جامعه برگزار شد.

وی با بیان اینکه شناسایی استعداد‌های رسانه‌ای، به روزرسانی رسانه‌ای و ارتقای سواد رسانه‌ای از اهداف برگزاری این جشنواره بود، بیان کرد: بر اساس این رویداد ۷۲ ساعت اصحاب رسانه به رقابت پرداختند.

رشیدی اضافه کرد: مطالبه‌گری، نقد منصفانه و بیان خدمات نظام و دولت باید مورد توجه رسانه قرار گیرد و به دور از گرایش رسانه‌ای و گرایش جریان سیاسی به این سه مؤلفه بپردازند تا مردم امیدوار شوند.

وی تصریح کرد: در جنگ ترکیبی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است، رسانه باید نقش خود را در امیدآفرینی و بیان خدمات نظام ایفا کند.

مسوول سازمان بسیج رسانه کردستان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات لازم است رسانه‌ها مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

وی در ابتدا به موضوع فلسطین و کشتار ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: باید رسانه‌ها در صف اول مردم دنیا برای محکوم کردن این موضوع باشند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار