امام جمعه شهرستان مهریز در بازدید از کتابخانه مرکزی یزد مطرح کرد؛
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه مهریز، بازدید اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز از کتابخانه مرکزی یزد را کاری با ارزش و علمی دانست و بیان داشت: فراهم نمودن یک محیط فرهنگی جذاب و شاداب و خلاقانه جهت ترغیب افراد به کتاب و کتابخوانی در دوران کنونی یک امر ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 03 January 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، امام جمعه مهریز، امام جمعه دهستان بهادران، معاون سیاسی و امنیتی، اجتماعی فرماندار، شهردار، بخشدار، اعضای شورا شهر و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، صبح روز سه شنبه، 12 دی ماه سال جاری از کتابخانه مرکزی یزد بازدید کردند.
در ادامه، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با حضور مدیر کل کتابخانه عمومی استان و معاون مالی و امور کتابخانه‌ها با هدف بررسی چالش ها و الزامات مورد نیاز به منظور ارتقای وضعیت عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه‌های شهرستان در راستای بازدید از کتابخانه مرکزی یزد در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه مهریز در این نشست با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بازدید از کتابخانه مرکزی را کاری با ارزش و علمی دانست و بیان داشت: فراهم نمودن یک محیط فرهنگی جذاب و شاداب و خلاقانه جهت ترغیب افراد به کتاب و کتابخوانی در دوران یک امر ضروری است.
وی افزود :پرداختن به مقوله کتابخوانی و مطالعه مفید، جزء جدایی ناپذیر ارکان فرهنگی جامعه است و یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب هم مقوله کتابخوانی است و لازم است مسوولان شهرستان در زمینه تجهیزاتی و عمرانی، کتابخانه ها را یاری و مساعدت نمایند.
مهدی مصدق، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بازدید از کتابخانه مرکزی و برنامه ریزی آن را توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اهمیت دانست و گفت :کتابخانه و ترویج بحث کتابخوانی از مصادیق بارز ارتقای فرهنگ در هر جامعه است و یکی از زمینه های لازم جذب مردم به کتابخانه، فراهم نمودن زیر ساخت های آن و به روز نمودن تجهیزات و خدمات کتابخانه و دل‌انگیز نمودن فضاهای فرهنگی است.
محمد محسن رفیعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از حمایت های اعضای حقیقی و حقوقی انجمن شهرستان مهریز از کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی در باب اهمیت زیباسازی و شادابی گفت:امروزه کتابخانه های عمومی از لحاظ تنوع برنامه و خدمات و تجهیزات پیشرفت های زیادی داشته و به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی گسترده شناخته می شود و با کارکردها و خدمات کتابخانه های دنیا ی امروز تقریبا برابری می کند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد:مسئولین باید امکانات جدید و روز آمد و مورد تقاضا ی مراجعین ایجاد کنند.
وی همچنین با اشاره به ساختمان قدیمی کتابخانه عمومی امام هادی علیه السلام شهرستان مهریز، خواستار حمایت ویژه مسؤلین شهرستان به بهسازی ساختمان کتابخانه و تجهیز و تعمیر آن به سبک نوین شد.
وی همچنین متذکر شد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مبحث عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه عمومی امام هادی(ع) مساعدت و همکاری لازم را خواهد داشت ‌و مابقی آن توسط خیرین و شهرداری و شورای اسلامی شهر تامین شود.
در ادامه سایر اعضای حاضر به جلسه به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص تجهیز و تعمیر کتابخانه های به سبک معماری جدید و هماهنگ با کتابخانه مرکزی پرداختند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار