استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد در طول سال ۳۳۰ روز آفتابی دارد، گفت: یزد قطب انرژی‌های تجدید پذیر غرب آسیا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 02 January 2024

 مهران فاطمی عصر امروز در  یازدهمین سمینار آشنایی با نیروگاه های تجدیدپذیر (خورشیدی) در صنایع استان یزد  اظهار داشت: ما به دلیل یک سیاستگذاری‌های اشتباه یا عدم توجه با مشکل و چالش ناترازی انرژی در کشور مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه نقش بخش تولید و صنعت در این ناترازی بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: سه ماه تابستان با قطعی برق و کاهش مصرف و چهارماه در زمستان هم با کاهش مصرف برق و هم کاهش مصرف گاز و گاهی قطعی در این بخش روبه‌رو  هستیم.

استاندار یزد ادامه داد: اما همین چالش و بحران، این فرصت را برای ما ایجاد کرده که به انرژی‌های تجدید پذیر و نو برای رفع مشکلات و تولید انرژی مورد نیازمان توجه خاص داشته و به آن بپردازیم.

فاطمی تصریح کرد: نمی‌توان در استانی همچون یزد که 330 روز آفتابی در آن داریم و از چنین ظرفیت بسیار عظیمی بهره مند هستیم، کمبود انرژی و برق داشته باشیم.

وی گفت: تاکید رئیس جمهور هم این بود که استان یزد به عنوان قطب انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در غرب آسیا قلمداد شود و به این ترتیب افق و سقف پرواز ما در حوزه این نوع انرژی در استان یزد در نظر گرفته شود.

استاندار یزد با بیان اینکه قطعا و حتما به فضل الهی این کار در یزد امکان‌پذیر است گفت: برنامه‌های زیادی در این حوزه انجام شده و در حال حاضر هم در حال انجام مراحل ایجاد نیروگاه‌های جدید هستیم.

فاطمی گفت: قطعا با راه‌اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی نه تنها نیاز صنایع تا حد بسیار زیادی برطرف می‌شود، بلکه زمینه‌ای به وجود می‌آید که یزد به عنوان قطب انرژی‌های تجدید پذیر غرب آسیا شناخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار