رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مشارکت یک‌ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در پویش ملی سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 01 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین قباد محمدی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر امروز دوشنبه (یازدهم دی‌ماه) ۱۹ هزار و ۷۳۴ نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۷۲ نفر افراد با احتمال دیابت و ۲ هزار و ۶۸۴ نفر افراد با احتمال فشار خون بالا در ۲۴ ساعت اخیر شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون ۲۴ هزار و ۸۹۸ نفر با احتمال دیابت و ۴۸ هزار و ۳۳۰ نفر با احتمال فشارخون بالا شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: منظور از احتمال دیابت قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از پرفشاری خون عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه به بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، پویش ملی سلامت (غربالگیری دیابت و فشار خون بالا) در کرمانشاه از ۲۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد؛ جمعیت هدف این پویش افراد بالای ۱۸ سال و بالاتر یعنی افرادی که متولد ٢٠ آبان ١٣٨۴ به قبل هستند بوده و از نظر فشارخون و قندخون کنترل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار