معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون بیش از ۲۸ هزار مورد جدید با احتمال پرفشاری خون در فارس شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 26 December 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های غربالگری در پویش ملی سلامت اظهار کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۵۳ نفر در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت، غربالگری شده اند که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۱۲ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون شناسایی شدند.

او ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در پویش ملی سلامت اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۵۳ مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، ۹ هزار و ۷۲۵ نفر نیز با احتمال دیابت شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به غربالگری ۷۸ هزار و ۲۲ نفر در این پویش طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس افزود: از این تعداد، هزار و ۶۰۹ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۹۷۳ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

رضائیان زاده ادامه داد: منظور از احتمال دیابت، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی متر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هم اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است، از افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه گیری کرده و یا با ورود به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir، پرسشنامه خوداظهاری تکمیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار