معاون اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: مهمترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت ها را ممنوع کردیم.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 01 December 2023

 

 


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد علی شاه حسینی در هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشوردر محل اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: یک و نیم درصد جمعیت کشور سهم یزد است و دومین استان معدنی کشور هستیم و حدود 750 واحد معدنی در استان یزد فعال است که در این زمینه به دنبال ارزش افزوده این صنعت بوده ایم.
معاون اقتصادی استان یزد افزود: چهارمین استان صنعتی کشور و بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک کشور، استان یزد است و27 تولیدی نساجی کشور سهم یزد است و یکی دیگر از مزیت های استان خورشید است که در این زمینه سیاست گذاری شده است توسعه نیروگاه های خورشیدی در دستور کار قرارگیرد و در افق چهار ساله تولید دوهزار مگاوات برق خورشیدی پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل اول و آخر استان یزد آب است تصریح کرد: در بخش کشاورزی و با استفاده مناسب از آب رتبه تولید انار چهارم، پسته دوم و دومین تولید کننده محصولات گلخانه ای کشور است.
شاه‌حسینی به مزیت های استان در زمینه گردشگری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته یکی از محورهای توسعه استان موضوع گردشگری پیش بینی شده است که در این زمینه شرکت هواپیمایی یزد ایر تاسیس و یزدریل در دستور کار است که تشکیل شود.
وی با تاکید بر اینکه در استان یزد بالاترین تسهیلات قرض الحسنه در سطح کشور توسط استان یزد به شرکت های دانش بنیان پرداخت شد اظهار داشت: جلسات دانش بنیان به صورت منظم و مرتب در سطح استان تشکیل و امروز موضوع دانش بنیان تبدیل به یک گفتمان در بین مسئولان استان شده است.
شاه حسینی به پائین امدن نرخ بیکاری استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بیکاری استان از 29 به 2 کاهش یافته است و رشد اقتصادی استان دوبرابر میانگین کشور بود و میزان سرمایه گذاری داخلی دوسال گذشته در استان یزد حدود 50 همت انجام شده است و در بهبود فضای کسب و کار استان یزد جزو بهترین های کشور است.
وی ادامه داد: در سامانه رصد اشتغال کشور استان یزد بالاتر از سهم پیش بینی شده توانست شغل ایجاد کند اما موضوع مهم در این زمینه اشتغال حدود 40 درصد افراد مهاجر(استان های دیگر) در استان یزد است و به همین دلیل و برای دغدغه خانواده های استان یزد در زمنیه اشتغال فارغ التحصیلان یزد طرح بورسیه صنعتی در استان یزد برای اولین بار کلید خورد و امروز بالای دو هزار درخواست برای بورسیه تحصیلی وجود دارد.
شاه حسینی هزینه 7درصد و درامد 2 درصد مردمان استان یزد بیشتر از متوسط کشور است تصریح کرد: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریبا 900 میلیون یورو است و 65 هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون اقتصادی استانداری یزد با اشاره به تورم بالای استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت ها را ممنوع کردیم ولی در حال حاضر واحدهای نیمه تمامی وجود دارد که نمی توان مانع ان شد و علیرغم این موضوع تورم ماهانه به صورت محسوسی کاهش یافته است که نوید بخش آینده روشنی است.
شاه حسینی همدلی و همراهی مسئولان استان یزد را رمز موفقیت و پیشرفت سال های اخیر ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار