نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: دولت سیزدهم تاکید به تفویض اختیارات به استانها داشت اما بخش مهمی از این اختیارات تفویض نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 30 November 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد صالح جوکار، صبح پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: یزد از استان‌های صنعتی کشور است و در بسیاری از صنایع به یک قطب در کشور تبدیل شده اما صنایع پایین دستی در این استان رشدی نداشته است.

وی با بیان اینکه یزد می‌تواند با توجه به بهره مندی از صنایع فولادی و … در بسیاری از صنایع پایین دستی پیشرفت‌های جدی داشته باشد، افزود: یزد همچنین می‌تواند در زمینه تولید لوازم خانگی به یک قطب در کشور تبدیل شود.

جوکار با تاکید بر لزوم چاره اندیشی در این زمینه بیان کرد: باید با مشوق‌های لازم از جمله تسهیلات که اکنون شرایط مناسبی ندارد، یزد را در مسیر توسعه صنایع پایین دستی حمایت کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در یزد شرایط مناسبی ندارد، عنوان کرد: اگر میزان پرداخت تسهیلات به استان افزایش یابد واحدهای بسیاری در سطح استان می‌توانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم موضوع واگذاری اختیارات به استان‌ها بسیار تاکید شد ولی عملاً اتفاق قابل توجهی در این زمینه رخ ندارد، اظهار کرد: اگر این اتفاق به وقوع نپیوندد، استان‌ها عملاً کاری از پیش نخواهند برد.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف‌های حوزه گردشگری در استانی نظیر یزد بیان کرد: نخستین ضعف حوزه گردشگری استان یزد، کمبود زیرساختها است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار