برای اولین بار در استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اسناد پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شامل (سند چشم انداز استان، نظریه پایه توسعه و سند توسعه) رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 23 November 2023



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسه رونمایی از اسناد پایه توسعه استان اظهار داشتند: تحقق اهداف توسعه پایدار نیازمند داشتن برنامه‌ای مدون برای استفاده بهینه از منابع موجود اعم از منابع انسانی، فیزیکی، اطلاعاتی و مالی است و دستیابی به برنامه مدون در قالب اسناد توسعه نیز مستلزم حرکتی منسجم و هم افزا برای جلوگیری از تصمیم گیری‌های هم ارز، متداخل و گاها" متعارض می‌باشد. از طرفی با نگاهی اجمالی به سیر تحول و توسعه در کشور‌های مختلف که از رشد و توسعه‌ی چشمگیری برخوردار بوده اند، جایگاه و نقش اسناد و برنامه‌های راهبردی در پیشرفت آن‌ها کاملا روشن و گویا می‌باشد.
شاهینی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداختن به این امر، اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه‌ای و استانی و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جهت توسعه استان شناسایی و احصاء و نسبت به تدوین سه سند پایه و راهبردی استان شامل سند چشم انداز، نظریه پایه توسعه وسند توسعه استان اقدام گردیده است.
لازم به یادآوری است؛ اسناد پایه توسعه استان پس از کار کارشناسی با همکاری نخبگان و خبرگان دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار