کتابخانه مردمی و خیریه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» در شهر آب پخش همزمان با روز ملی کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 16 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، در هفته کتاب و کتابخوانی، افتتاح کتابخانه خانگی، نمایشگاه کتاب و تجلیل از کتابخوانان و معلم مهربان و مددکار نیک اندیش «زنده یاد عاطفه صابری» در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معلمان، دانش آموزان، اولیاء مدارس پسرانه خرد و دخترانه رها و جمعی از مسؤولان در شهر آب پخش برگزار شد.

در این آئین عباس عاشوری نژاد، مؤلف کتاب و عضو هیئت علمی دانشگاه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تأکید بر اهمیت جایگاه کتاب در جامعه توسعه یافته اظهار داشت: در این دوران، جامعه ما بیشتر از هر زمانی تشنه مهربانی، نیک اندیشی، شادکامی و نیازمند ترویج دانایی و خردمندی است.

وی افزود: شادکامی، شادمانی درونی و خشنودی مفاهیمی هستند که ادبیات این رویکرد تاثیرگذار، تقریباً دارای بار معنایی مشترکی هستند که همگی در نتیجه فعالیت‌های اصیل جسمانی و اندیشه گانی مثل ورزش و مطالعه عمیق حاصل می‌شوند.

وی با استناد به نظریه پروفسور مارتین سلیگمن، بنیانگذار روانشناسی مثبت گرا، گفت: شادکامی، تأثیر زیادی بر طول عمر، رشد، خلاقیت، حل مسئله، ارتقا کیفیت زندگی، موفقیت‌های شغلی، تحصیلی و در نهایت تحقق خودشکوفایی می‌گذارد و بر پیشگیری از اختلال‌ها، آسیب‌ها، تروما و انواع بیماری‌های جسمی و روانی تاثیر فراوان دارد.

وی پنج راهکار علمی برای افزایش شادکامی را برشمرد و بیان کرد: مهربانی، نامه تشکر، اتفاق خوب، گوش دادن فعالانه و تنفس ذهن آگاهانه باعث شادکامی می‌شوند.


وی، مددکار نیک اندیش زنده یاد عاطفه صابری را مصداق فردی موفق در زمینه مهربانی، نیک اندیشی و دانایی و شادکامی دانست و تأسیس کتابخانه ارمغان دانایی و مهر عاطفه از سوی مؤسسه خیریه دارالاکرام را با مشارکت مردمی بهترین و زیباترین اقدام برای بزرگداشت وی برشمرد.


در این رویداد، غلامحسین کروبی مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان بوشهر، گوشه‌هایی از زندگی عاطفه صابری را روایت کرد و از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها، معلمان و دانش‌آموزان و همه نیکوکاران که در نذر کتاب و تأسیس کتابخانه مردمی و خیریه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» مشارکت خیرخواهانه و خردمندانه داشتند قدردانی کرد.

در این آئین، پنج نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه عمومی امام محمد باقر علیه السلام شهر آب پخش مورد تقدیر قرار گرفته و نمایشگاه کتاب در مجتمع آموزشی «خرد» و «رها» و همچنین کتابخانه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» با ۱۱۰۰ جلد اهدایی، در قسمتی از منزل حسین صابری (پدر زنده یاد عاطفه صابری) افتتاح شد.

گفتنی است، عموم شهروندان، دانش آموزان و معلمان از این منابع و کتب ارزشمند این کتابخانه از جمله مجموعه ۷۳ جلدی دانشنامه استان بوشهر استفاده خواهند نمود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار