مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید پژوهشی در راستای تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و همچنین کتاب‌های مورد علاقه قشر جوان داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 15 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه امسال شعار «کتاب خواندنی است» برای این هفته انتخاب شده است، اظهارداشت: هفته کتاب که از ۲۳ آبان آغاز شده سی‌ام آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همفزایی خوبی بین همه دستگاه‌های ذیل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان وجود دارد، یادآور شد: در استان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی ۶۱۵ برنامه پیش بینی شده که در طول این هفته اجرا می‌شود.

فرخنده ادامه داد: این برنامه‌ها با کمک ۴۷ کتابفروشی و ۳۹ انتشاراتی در استان و همچنین جمع کثیری از اصحاب اهل قلم به اجرا در می‌آید.

وی از توزیع حدود ۵ هزار جلد کتاب از سوی مجموعه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان هدیه بین مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و بیان کرد: امیداست این اقدام گام مؤثری به منظور ارتقای سرانه مطالعه در جامعه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید پژوهشی در راستای تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور و همچنین کتاب‌های مورد علاقه قشر جوان داشته باشیم، یادآور شد: تلاش ما بر این بوده که هر کتابی وارد استان نشود چرا که شاید با نیاز امروز خراسان جنوبی و جوانان اهل مطالعه ما تطبیق نداشته باشد.

فرخنده اضافه کرد: با همکاری دانشگاه بیرجند نمایشگاه تخصصی کتاب برپا شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۴ روستای کشور به عنوان روستا‌های دوستدار کتاب گفت: از این تعداد دو روستا مربوط به خراسان جنوبی بوده که این خود افتخاری برای استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای در استان در سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیداست این موضوع تحول خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایجاد کند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار