رئیس دانشگاه یزد گفت: رویداد جام آبی با همت نخبگان استان از 24 لغایت 26 آبان ماه در دانشگاه یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 13 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، کلانتری در نشست خبری رویداد جام آبی اظهار داشت: رویداد جام آبی رویداد بسیار مهمی به ویژه در حوزه شاغل پروری است و به ویژه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این رویداد با همت نخبگان استان و دانشگاه یزد در حال انجام است خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه نخستین سال برگزاری این رویداد بود، خود ما هم تصور چنین نتایج بسیار ارزشمند و برگزاری رویداد با این سطح بسیار بالا را انتظار نداشتیم اما به یاری خدا و با همت اساتید، دانشجویان و نخبگانمان شاهد نتایج بسیار ارزشمندی بودیم.
رئیس دانشگاه یزد عنوان کرد: سال گذشته 12 تیم به مرحله نهایی رسیدند و با یکدیگر رقابت کردند و نکته بسیار مهم در ارتباط با کار آنها این بود که از طراحی تا ساخت به صورت کامل توسط دانشجویان شد و حتی بدنه ربات‌ها را هم دانشجویان در کارگاه‌ها به صورت کامل تولید می‌کردند.
کلانتری بیان کرد: این موضوع سبب می شود که یک گروه توانمند شکل بگیرد و تیم تخصصی پای کار به صورت عملی تربیت و ایجاد شود و از ظرفیت‌های افراد مختلف در حوزه‌های گوناگون برای یک نتیجه گیری مناسب استفاده شود.
وی ادامه داد: دانشجویانی که در این گروه‌ها حضور دارند از اواخر فروردین شروع به طراحی ربات‌های خود کردند و از تابستان تا هفته قبل کار خودشان را در مسجد دانشگاه انجام می‌دادند و هفته قبل به کارگاه‌ها رفتند.
رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه همین کنار مسجد فعالیت کردن به این کار برکت می‌دهد تصریح کرد: این اقدام مصداق واقعی ما می‌توانیم بود و در بازدیدهای مسئولان هم بیان کردیم که دانشجویان ما می‌توانند کار ارزشمند تبدیل تئوری‌ها را به نتایج عملی را محقق نمایند.
کلانتری به بورسیه تحصیلی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این اقدام یکی از فعالیت‌های بسیار خوبی بود که سبب می‌شود دانشجویان مباحث عملی را همزمان با مباحث نظری آموزش ببینند و در حوزه فعالیت‌های عملی موفق باشند.
وی خاطرنشان کرد: به معنای واقعی کلمه در دانشگاه یزد به بحث شاغل پروری توجه خاص و ویژه‌ای صورت گرفته و نتیجه این توجه و فعالیت‌های انجام شده را ما امروز در صنایع و چنین رویدادهایی به خوبی مشاهده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار