فرماندار اردبیل با بیان اینکه در روزهای مربوط به عزاداری دهه اول محرم ، میهمانان زیادی از نقاط دور و نزدیک کشورمان وارد شهرمان می شوند از آمادگی تمام ارگان های ذیربط برای میزبانی شایسته این مسافران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 17 October 2015
به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز شنبه در نشست هماهنگی مراسم های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: میزبانی مناسب از همشهریان اردبیلی ساکن در سایر نقاط کشور و میهمانان غیربومی که برای عزاداری به شیوه سنتی و نیز بهره گیری از فیوضات معنوی دهه اول محرم به تدریج راه این دیار حسینی را در پیش گرفته اند برای ارگان های ذیربط یک وظیفه و همراه با پاداش معنوی است.
وی اظهار کرد: دوستداران فرهنگ غنی عاشورا در اردبیل که قرنهاست به عنوان رواج دهنده مکتب اهل بیت (ع) و پایتخت حسینیت در ایران شناخته شده اند مراسم و برنامه های سنتی عزاداری خاص را به شکل پرشور برپا می دارند و اردبیل در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.
او گفت: به هیچ عنوان قصد دولتی کردن عزاداری های ماه محرم را نداریم و همه سعی ما این هست مسوولان ذیربط در کنار مردم زمینه و بستر مناسب برای انجام و برگزاری مراسم ها و آیین ویژه این ایام را فراهم کنند.
او با اشاره به برگزاری مراسم و اجتماعات روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل بیان کرد: هماهنگی های لازم با ارگان های ذیربط برای برقراری نظم ، امنیت ، تردد آسان رهگذران پیاده و خودروها و فراهم کردن زمینه آرامش مردم برای برگزاری عزاداری های باشکوه و بهره گیری از فیوضات معنوی انجام شده است.
وی افزود: در شرایطی که دشمنان اهل بیت (ع) و گروه های تروریست تکفیری با توطئه های مختلف قصد ضربه زدن به دین مبین اسلام را دارند پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و شخصیت های بزرگ دینی ، دشمنان را در رسیدن به اهداف نامبارکشان ناکام خواهد گذاشت.
وی همچنین خواستار ساماندهی شیوه پخش احسان و خوراکی های نذری و نیز دقت مردم مومن اردبیل به رعایت موارد بهداشتی در این زمینه شد.
مردم اردبیل همه ساله مراسم های عزاداری خود را از روز بیست و ششم ذی الحجه با برپایی مراسم سنتی طشت گذاری در مساجد و تکایا آغاز می کنند و در دهه اول محرم نیز دسته های عزاداری محله های شش گانه این شهر با مساجد فرعی تابعه خودشان برای سینه زنی و زنجیرزنی رهسپار کوچه و بازار می شوند ، روزهای تاسوعا و عاشورا عزاداری های مردم اردبیل به اوج خود می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار