در نامه نماینده پیشین اردبیل خطاب به نمایندگان مجلس عنوان شد:
ولی آذروش در قسمتی از این نامه آورده است: ...مشکل از آن است که به جای درک پیام 24 خرداد 92 و ایستادن در کنار ملت، همچنان اصرار بر طی نمودن بی‌راهه‌های گذشته دارند. بلاشک ایراد اصلی برجام در پندار ایشان جز این نیست که، برجام تنها یک ایراد دارد و آن انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن در دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 17 October 2015

نمایندگان محترم مجلس؛ تنها درخواست بنده از شما خواهران و برادرانم این است که؛ هر چه را آنگونه که هست ببینید و نه آنطور که هر چه را آنگونه که هست ببینیم، نه آنطور که می‌خواهیم/ منافع ملی را بر منافع میلی و جناحی ارجحیت دهیمدوست دارید باشد. درخواست عاجزانه دارم که منافع ملی را بر منافع میلی و جناحی ارجحیت دهید و در راستای مطالبات عمومی حرکت کنید. شک ندارم، آنانی که بنا به منافع شخصی و جناحی و برخلاف منافع ملی در حرکتند، نه بزرگی در 7 اسفند 94 از جانب ملت بزرگ ایران خواهند شنید و جز روسیاهی در تاریخ این مرز و بوم و در پیشگاه آیندگان چیزی برایشان باقی نخواهد ماند.

ایام سوگواری سالار شهیدان تجدید میثاقی است برای قلب های مؤمنین که درس عزت و آزادگی را فراگیرند و چه زیبا گفت حضرت امام(ره) که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است". زیباست آرمان راستین حسین (ع) و دردناک است تنهایی سالار شهدا در صحرای کربلا و نبود یاریگری برای وی؛ زمانی که حق ذبح می شود و یاریگری ندارد و به اسم اسلام، بر اسلام راستین خنجر می زنند.
 دیدن شرایط امروز در منطقه، دل هر انسانی را به درد می آورد و درود بر سربازان و سردارانی که گمنام در راه منش مولایمان در حال نبرد هستند و امنیت امروز ایران را مدیون آن ها هستیم.
ایام سوگواری امام شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یارانش را بر تمام شیعیان و آزادگان جهان تسلیت عرض می کنم و بر رهروان راستین آن حضرت درود می فرستم.
درود می فرستم بر خون پاک شهدای هسته ای و جوانان و عزیزانی که برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور، حتی از ایثار جان خود نیز ابایی نداشتند و در راه ایران و اسلام جان به جان آفرین تسلیم نمودند. درود بر سربازان عرصه‌ی دیپلماسی که طی مجاهدت های مداوم و مذاکرات شبانه روزی که ماه ها به طول انجامید، از حقوق ملت بزرگ ایران دفاع نمودند و در نهایت با تیزبینی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) با توافق عزتمند «برنامه جامع اقدام مشترک»، مهر اتمام بر ظلم غرب و بیگانگان در قالب تحریم‌های ظالمانه زدند.
 آنچه دلنیشن است، سیل در راهی است که عزت را به این ملک و ملت بازگرداند و آنچه که باید برایش افسوس خورد، مشقتی است که سال ها از جانب بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها بر مردم عزیز ایران تحمیل گشت.
در روزهای گذشته، طی تصویب سند برجام، شاهد رفتارها و کنش‌هایی بودیم که ریشه‌ی آن بداخلاقی ها را بارها در تاریخ این مرزو بوم مشاهده نموده ایم. بلاشک آنچه که همواره مردم از آن رنج برده اند و بابتش متحمل آسیب و هزینه شده‌اند، تصمیم گیری‌ها و عملکردهایی از روی منافع شخصی و جناحی و نه از روی منافع ملی است.
مشکل از جایی‌ است که عده ای نه به فکر ملت خود، نه در اندیشه و اضطراب آینده‌ی کشور، بلکه در جستجوی منافع شخصی و جناحی خویش هستند. مشکل از آن است که به جای درک پیام 24 خرداد 92 و ایستادن در کنار ملت، همچنان اصرار بر طی نمودن بی‌راهه‌های گذشته دارند. بلاشک ایراد اصلی برجام در پندار ایشان جز این نیست که، برجام تنها یک ایراد دارد و آن انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن در دولت تدبیر و امید است.
نمایندگان محترم مجلس؛ تنها درخواست بنده از شما خواهران و برادرانم این است که؛ هر چه را آنگونه که هست ببینید و نه آنطور که دوست دارید باشد. درخواست عاجزانه دارم که منافع ملی را بر منافع میلی و جناحی ارجحیت دهید و در راستای مطالبات عمومی حرکت کنید. شک ندارم، آنانی که بنا به منافع شخصی و جناحی و برخلاف منافع ملی در حرکتند، نه بزرگی در 7 اسفند 94 از جانب ملت بزرگ ایران خواهند شنید و جز روسیاهی در تاریخ این مرز و بوم و در پیشگاه آیندگان چیزی برایشان باقی نخواهد ماند.
همچنین لازم می دانم از همکاران نماینده‌ام که در خلال مذاکرات یاری گر و حامی تیم هسته ای بودند و چه در تصویب برجام و چه در سایر موارد، منافع ملی را در نظر گرفته و همواره رأی و نظر به آبادی و آزادی ایران اسلامی داده اند، نهایت سپاس و تشکر را داشته باشم.


ولی آذروش
نماینده پیشین اردبیل
در ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
باسلام از آقای مهندس انتظار میرفت پس از سالها سکوت وبا آن همه تجربه مطالبی را بیان میکردند که ارزش خواندن داشت من که به ایشان علاقه مندم نفهمیدم میخواد چی بگه وقت نصیحت به نمایندگان واقعا سپری شده در بحث برجام هم به خاطر تامین نظر نظام غیر از معدودی پایداری که همگان با افکارشان آشنا هستند نمایندگان خوش درخشیدند آنچه من از این نامه برداشت کردم اینه که ایشان مصراست خود را طرفدار دولت و اعتدالی معرفی کند و بتواند در لیست گروههای اصلاح طلب جای بگیرد حقا آذروش اصولگرا نیست ومواضعش در مجالس ششم وهفتم او را در اردوگاه اصلاح طلبی نشان میدهد ... مخلص کلام اینکه در کشور ما خصوصا استان اردبیل ثبات قدم در مواضع سیاسی کار بسیار شاق وطاقت فرسائی است که غیر از انگشت شماری از مردان بززگ که هزینه های سنگینی پرداخته ومی پردازند بر نمی آید ...
اعلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
این از نامه سراسر شعور و منطقی آقای آذروش و اون هم از نامه ی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
کار نماينده ورود به مسائل اجرايي نيست. بلکه بايد به نمايندگي از مردم ناظري دقيق در مسائل اجرايي کشور باشد. اين ساده‌ترين چيزي است که مي‌تواند نصب العين راه جامعه ما باشد
کلام اله اکبرزاده نیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
بنام خدا
جناب آقای مهندس آذروش
از مواضع اصولی و منطقی شما تشکر و قدردانی می شود .
امیدوارم مردم شریف منطقه قدر نعمات الهی خود را بدانند و بدون ملاحظات حاشیه ای در باره خادمان خود قضاوت صحیح و و منطقی داشته باشند و قطعا نیز چنین خواهد بود . انشااله .
کلام اله اکبرزاده نیاری
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
سلام - جناب مهندس آذروش حالا كه مينويسيد از ...
آقاي آذروش يقين بدانيد با پايه سياستي كه نمايندگان ادواري اردبيل به يادگار گذاشته اند استان اردبيل روي خوش سعادت نخوا هد ديد مگر معجزه اي اتفاق افتد و مردم با آگاهي كافي به سلامت انتخابات كنند .ايام به كام
مدیر پایگاه تابناک اردبیل: اگر نقدی باشد با اسم وامضاء ارسال شود منتشر می شود وگرنه نمی توان به صحت اسم و عنوان نویسنده اعتماد کرد
ناصر روحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
موضع گیری منطقی و اصولی مهندس آذروش که خود هشت سال در هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس بوده و به مشکلات اجرایی و کمبود اعتبارات و فشارهلی ناشی از تحریم ها را به خوبی درک میکنند شایسته تقدیر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
باز هم قیافه جانب به حق گرفتند و نقش منجی را پذیرفتند/کشتی ما را با این تکلیف گرایی
معزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
نقدي بر عملكرد نمايندگان ادواري در دست تهيه است كه به صورت جزوه انتخاباتي منتشر خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
اصلا برجام به مجلس نیامده که تصویب شود بلکه یک طرحی برای محدود کردن دولت در اجرای برجام بود که تصویب یا عدم تصویب آن خیلی توفیر نمی کرد.
علي پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
با سلام
مهندس آذروش جزء افتخارات استان اردبيل ميباشد اميدواريم در آينده در جهت رفاه و آباداني اردبيل بيشتر در صحنه باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار