امیر «عباسی»: یکی از مهم‌ترین رویدادها در سطح ملی برگزاری جشنواره ملی فانوس است که در حوزه‌ هنر و رسانه با میزبانی استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 18 October 2023

به گزارش تابناک تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادها در سطح ملی برگزاری جشنواره ملی فانوس است که در حوزه‌ هنر و رسانه با میزبانی استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

وی افزود: قاب رسانه از منظر هنری می‌تواند انتقال دهنده این فرهنگ غنی و ارزش‌های ناب دفاع مقدس به زبان جهانی باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تصریح کرد: در جنگ نامتعارف که امروز با آن مواجه هستیم، با تمام مختصات پیچیده‌ای که دارد جبهه نبرد مشخص نیست و در این میدان اصحاب هنر و رسانه افسران جنگ نوین هستند.

وی بهره‌گیری از قاب متنوع و جذاب هنری، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات فرمانده کل قوا، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قاب هنر و رسانه، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ شهادت، ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان را از اهداف شش گانه این جشنواره برشمرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: طبق برنامه ملی مقرر شده است از یک میلیون بانوی مشارکت کننده در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل بیاید و در این استان تاکنون چهار هزار و هفتصد بانو مورد تجلیل و تفقد قرار گرفته اند.

امیر عباسی در پایان تاکید کرد: دستاوردهای بسیار ارزشمندی از دفاع مقدس داریم که تبیین این دستاوردها بسیار ارزشمند است و باید بکوشیم با همکاری رسانه‌ها این دستاوردها به سمع و نظر مردم عزیز برسد.

اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فانوس چهارشنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۸ در سالن پتروشیمی تبریز با حضور بیش از صد هنرمند و اساتید برجسته هنری کشوری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :