رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در دو روز اول ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰ نفر ثبت نام خود را نهایی کرده اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 21 October 2023
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی با اشاره به اینکه ثبت نام قطعی انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر ماه تا سوم آبان ماه به مدت ۷ روز  و از ساعت ۸ تا ۱۸، انجام می شود، گفت: در دو روز اول ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰ نفر ثبت نام خود را نهایی کرده اند.
 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در چهار حوزه انتخابی استان به تفکیک حوزه شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ ۱۱ نفر، شهرستان های تفت و میبد ۳ نفر، شهرستان های مهریز، ابرکوه، مروست، خاتم، بافق و بهاباد ۳ نفر و حوزه انتخابی شهرستان اردکان نیز تا کنون ۳ نفر ثبت نام کرده اند.
 
عزیزی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان تماما به صورت الکترونیکی انجام می شود افزود: زمان ثبت نام به هیج عنوان تمدید نخواهد شد و راس ساعت ۱۸ روز سوم آبان ماه، درگاه ثبت نام بسته می شود.
 
رئيس ستاد انتخابات استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شرایط ثبت نام قطعی در انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام در این دوره از انتخابات است، گفت: افرادی که در این مرحله ثبت نام نکرده اند امکان شرکت در مراحل بعدی ثبت نام را ندارند.
 
وی با بیان اینکه در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۸۴ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در مرحله اول مدارک سه جلدی، مدارک تحصیلی، نظام وظیفه و ... مورد بررسی قرار گرفت و پیامک تاییدیه برای افرادی که شرایط لازم برای ثبت نام قطعی را داشتند، ارسال شد.  
 
عزیزی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده است، گفت: ستاد انتخابات استان را در شهرستان های استان با حضور اعضای ستاد انتخابات شهرستان و مدیر دفتر نظارت بر انتخابات هر شهرستان برای بررسی و آسیب شناسی وضعیت حوزه های انتخابات استان تشکیل دادیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: داوطلبان انتخابات سراسری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اگر به غیر از نام و نام خانوادگی درج شده در شناسنامه به نام دیگری شهرت دارند در قسمت شهرت پرسشنامه اعلام کنند تا بتوانند در تبلیغات و واخذ رای از آن عنوان استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: به منظور تسریع در احراز صلاحیت، داوطلبان می توانند به صورت اختیاری شرح زندگی، آثار، افتخارات و ... را معرفی کنند که این اقدام به دستگاه های نظارتی برای احراز صلاحیت داوطلبان کمک کرده و اثرگذار خواهد بود، همچنین عدم تکمیل پرسشنامه مخصوص و عدم ارائه مدارک و اخذ شناسه رهگیری در زمان اعلام شده به منظور عدم ثبت نام داوطلب منظور خواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان در پایان گفت: به دنبال قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی داوطلب باید یک شماره حساب غیر تجاری مربوط به هزینه های انتخاباتی نزد یکی از بانک های عامل افتتاح کرده و اگر از قبل دارد معرفی کند و تنها هزینه های مرتبط به انتخابات را به این حساب واریز و برداشت کند و همچین در پرسشنامه یک شخص حقیقی یا حقوقی را به عنوان نماینده مالی خود معرفی کند.
 
گفتنی است؛ داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار