مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان، اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 17 October 2023

۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا احد جلیلیان، با اشاره به اینکه راه‌ندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه در دستورکار است، افزود: بنا داریم این ایستگاه‌ها را در شهرهای روانسر، گیلانغرب، سنقر و صحنه راه‌اندازی کنیم تا پوشش ایستگاه‌ها در استان تکمیل شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این چهار ایستگاه را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: مقرر شد از محل سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد ریال به ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای استان اختصاص یابد که ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ (شهریور سال آینده) باید تخصیص یابد. تلاش می‌کنیم مابقی اعتبارات مورد نیاز را نیز هم از کمک‌های سازمان محیط زیست و هم خیرین و بخش خصوصی تامین کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از زمان‌بر بودن جانمایی، تامین تابلو نمایشگر و... مورد نیاز این ایستگاه‌ها یاد کرد و افزود: اگر اعتبارات همین حالا تامین شود، برای راه‌اندازی ایستگاه‌ها تا پایان سال زمان نیاز داریم.

به گفته این مسئول، ۲۰ میلیارد ریالی که از محل مصوبات رئیس جمهور به ایستگاه‌ها تخصیص یافته نیز صرف جانمایی ایستگاه‌های جدید، تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های موجود شده است.

جلیلیان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان و در شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، پاوه و کنگاور داریم، تاکید کرد: با توجه به مرزی بودن استان و قرارگیری در معرض نفوذ ریزگردها، نیاز جدی به افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای کرمانشاه داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار