رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه:
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: این طرح با هدف ارتقاء دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش های ترافیکی به پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز، ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 04 October 2023

صادق عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و تردد دانش آموزان حاشیه راه‌ها، طرح ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان کرمانشاه به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان، برگزاری مسابقات آموزشی، اهدا جوایز، توزیع اقلام آموزشی، ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه، مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتارها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، افزود: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

عزیزی افزود: از ابتدای سال‌جاری، چهار مدرسه با نصب تابلو، خط‌کشی و سرعت‌کاه ایمن سازی شده است و برنامه ریزی برای آموزش پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۸۰ مدرسه حاشیه راه های اصلی و بزرگراهی انجام شده است.

وی عنوان کرد: هر ساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان کرمانشاه انتخاب و بر حسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام ایمنی مانند کوله پشتی و بادگیر با نوار شبرنگ و روز رنگ و اقلام آموزشی همچون لوازم‌التحریر، کتاب، کتابچه‌های آموزشی با شعارهای ترافیکی اجرا می شود.

عزیزی تأکید کرد: دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها به حساب می‌آیند در همین راستا برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان کرمانشاه کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نسبت به آموزش و توزیع اقلام آموزشی اقدام می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار