«هیچ دانشجو و دانش‌آموزی نمی‌بایست به جهت فقر مالی، ترک تحصیل کند.» این شعار و رویکرد بنیاد موقوفات دکتر «عباس مصلی‌نژاد» است؛ بنیادی که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را با هدف حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 25 September 2023

 

مصطفی نژاد

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: دکتر عباس مصلی‌نژاد در شهر آبادان متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در دبستان مهرگان به پایان رساند و دوره متوسطه را در دبیرستان البرز تهران گذراند. سپس تحصیلات عالی خود را در رشته‌های اقتصاد، مهندسی راه و ساختمان و علوم سیاسی ادامه داد. این خیّر نیکوکار و استاد دانشگاه تهران، بیش از ۵۰ مدرسه ساخته‌ و وقف کرده‌است.

مدارس نمونه بنیاد مصلی نژاد در مقاطع مختلف تحصیلی به نام‌های آرمیتا، آرمینه، آریو و مهشید (نام فرزندانش) ساخته و وقف شده‌ است. آموزشکده و هنرستان پسرانه و سالن اجتماعات آریو مصلی‌نژاد، دبیرستان‌های پسرانه حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) در مشهد، به همت این خیّر مدرسه ساز ساخته و تجهیز شده و با نظارت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد از سوی آموزش و پرورش اداره می‌شود.

حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و دارای استعدادهای درخشان از طریق اعطای بورسیه تحصیلی از فعالیت‌های دیگر این مرکز دنبال است. بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، همه ساله به ساخت واحدهای آموزشی در مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان برای وزارت آموزش و پرورش و همچنین فضاهایی نظیر دانشکده‌ها و ساختمان‌های آموزشی، اداری، خوابگاه‌های دانشجویی، فضاهای ورزشی و ... برای دانشگاه‌های کشور اقدام می‌کند.

ساخت مدرسه در حوزه آموزش و پرورش عشایری، ساخت مدرسه در استان‌های سیستان و بلوچستان، بجنورد، اردبیل، مازندران، ایلام خوزستان و... ساخت زمین فوتسال دانشکده علوم اجتماعی، مجموعه ورزش‌های آبی دانشگاه صنعتی شریف... گوشه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه این خیر نامدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار