کد خبر: ۱۱۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 16 October 2015
امام جمعه آستارا گفت: توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان انقلاب و نظام اسلامی انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در حادثه عاشورا در جمع شهدای کربلا 18 نفر از نزدیکان امام حسین (ع) شهید شدند، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمود افرادی مانند آن 18 نفر نایاب هستند.

وی با بیان فرازهایی از سخنان حضرت امام رضا (ع) درباره شهدای کربلا افزود: کسانی که در عاشورا در رکاب امام حسین (ع)  به شهادت رسیدند در جهان نمی‌توانید برای آنها نمونه‌ای را پیدا کنید.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه گریه بر امام حسین (ع) انسان‌ساز و تحول‌ساز است، تصریح کرد: امروز در بیش از سه هزار مسجد در جهان مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد و مادران با در دست داشتن نوزادان خود ضمن ریختن اشک ماتم با حضرت علی اصغر (ع) اظهار همدردی کردند.

حافظ‌نیا با اشاره دهه اول ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اگر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما احیا شود بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به واسطه امر به معروف و نهی از منکر فرایض الهی را انجام می‌دهیم و ترک گناه می‌کنیم، افزود: از برخی بداخلاقی‌ها و بد رفتاری‌ها در جامعه گلایه می‌کنیم اما نگاه نمی‌کنیم که خودمان چکار کرده‌ایم آیا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام داده‌ایم.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دچار تساهل و تسامح شده است، خاطرنشان کرد: به خاطر برخی مصلحت اندیشی‌های غیر لازم این فریضه را تعطیل کردیم که این فریضه نیز شرعی و قانونی است و باید همه تابع آن باشند.

وی با بیان اینکه چرا قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: این قانون در شورای حل اختلاف قوای سه‌گانه رفت و مصوب شده که امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر این قانون را به دستگاه‌ها ابلاغ کند که انجام این فریضه یک وظیفه شرعی و تکلیف است.

حافظ‌نیا با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

وی با اشاره به روز اولیا و مربیان، پیوند خانه و مدرسه توسط اولیا و مربیان مدرسه را مهم دانست و گفت: این پیوند در بالا بردن سطح کیفی درسی دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است که اولیا باید به عنوان یک وظیفه در جلسات این حوزه حضور داشته باشند.

امام جمعه آستارا با تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی همواره مدافع و پشتیبان انقلاب و یار و یاور امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

وی از تجمع و همایش بزرگ عاشوراییان آستارا در هشتم ماه محرم خبر داد و بر لزوم حضور اقشار مختلف مردم در این تجمع بزرگ حسینی تأکید کرد.

حافظ‌نیا با اشاره به سوزاندن طفل شیرخواره و به رگبار بستن یک دختر بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی، افزود: برخی کشورهای به ظاهر اسلامی در باره این فاجعه سکوت کرده‌اند که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی در ادامه به انجام رزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش و نمایش توان نظامی خود اشاره کرد و یادآور شد: اطاعت ما از مقام معظم رهبری است و هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران اسلامی را تهدید کند زیرا توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان اسلام و نظام اسلامی انداخته است.

خطیب جمعه آستارا با تأکید بر اینکه اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست غلطی بکنند به فرموده رهبر معظم انقلاب تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، متذکر شد: باید مراقب آمریکا و شیطان بزرگ باشیم ما با آنها دوست نیستیم آمریکا دشمن ما بوده و خواهد بود و مسئولان نباید اجازه ورود آنها به حوزه‌های مختلف ایران اسلامی را دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار