مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار از مهمترین پروژه‌هاست.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در زمان حاضر عملیات اجرایی سه پروژه زیرساختی شامل پروژه مدول سوم، طرح لاگون‌های متعادل‌ساز و ذخیره اضطراری تصفیه‌خانه فاضلاب و پروژه بهسازی، آسفالت و تعریض جاده دسترس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مراحل عملیات اجرایی، شبانه روزی در حال اجرا است.
سید مصطفی هاشمی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پروژه‌های شاخص و اولویت‌داری را در مرحله اجرا دارد و در این پروژه‌ها افزون بر درنظرگرفتن اصول کیفی و حفظ استاندارد‌های فنی، سرعت اجرا هم اهمیت دارد.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار از مهمترین پروژه‌هاست.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در ۲بخش شامل پروژه ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز برای مدول‌های موجود و اجرای مدول سوم تصفیه خانه درحال اجرا است.

هاشمی عنوان کرد:این طرح‌ها که با در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی و حفظ پایدار محیط زیست درحال اجرا است ظرفیت فعلی تصفیه خانه را به ۲برابر افزایش می‌دهد.

طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری

وی افزود:در پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز برای مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار۲۳۰میلیارد ریال از پارسال آغاز و با پیشرفت ۷۰درصدی درحال انجام است که تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
هاشمی اضافه کرد: طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی برای تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با ۶۷میلیارد تومان از نیمه سوم مرداد امسال در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این طرح هم در یک ماه شروع این طرح به ۳۰درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در این پروژه نیز عملیات گودبرداری، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، بتن مگر، آرماتوربندی و قالب‌بندی حوضچه‌های هوادهی، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، لوله‌گذاری و شیب‌بندی و مگر تانک‌های دوار ته نشین، سنگ چینی و مگر ایستگاه پمپاژ انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:با اجرای این ۲پروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به هشت هزارمترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

طرح تعریض، بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز

هاشمی همچنین در بازدید از عملیات اجرایی نوبت شب طرح تعریض، بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیان اینکه سرعت اجرای این پروژه هم به علت انجام عملیات در محور شریانی و اصلی شهرک صنعتی بعنوان مهمترین قطب تولید، صنعت و اشتغال استان حائز اهمیت است گفت:باتوجه به انجام عملیات‌های بتن ریزی، ترمیم و مقاوم سازی لایه‌های زیرین، ژئوگرید، تعریض مسیر و روکش آسفالت در این پروژه، برنامه‌ریزی به نحوی انجام شده که پروژه بصورت شبانه روزی انجام شود تا عبور و مرور وسایل نقلیه و کامیون‌ها و خودرو‌های سبک و سنگین به شهرک صنعتی دچار اختلال و ترافیک نشود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:این طرح به طول ۳.۵کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۰میلیارد تومان از هفته گذشته آغاز و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از مهلت به بهره‌برداری برسد.
هاشمی افزود:در این طرح ۱.۸متر از هر سمت جاده که در مجموع معادل ۱۱هزار و ۹۰۰متر مربع است به مساحت هر دو باند رفت و برگشت مسیر ورودی افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار