مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص ریزش یک ساختمان مسکونی سه طبقه در پی گودبرداری غیر اصولی ملک همسایه، گفت: شهرداری و نظام مهندسی در این رابطه به وظایف قانونی خودشان عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 16 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه روز جمعه ۲۴ شهریورماه ریزش ساختمان سه طبقه مسکونی در شهرک ظفر کرمانشاه به علت گودبرداری همسایه به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۵ با دو دستگاه خودرو امدادی به محل حادثه اعزام و حراست ایمنی محل را برقرار کردند.خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

افشین یگانه، مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص این حادثه، اظهار کرد: به علت عدم دقت کافی در حین گودبرداری، شاهد این چنین اتفاقاتی هستیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام نظر کارشناسی و کارشناسان راه و شهرسازی، این گودبرداری نباید تا این عمق پیش‌می‌رفت که مجری ذی‌صلاح ساختمان و همچنین ناظر و مالک در این رابطه تخلف کرده‌اند.

مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به ورود دادستانی به این موضوع، تصریح کرد: شهرداری اخطار داده ولی اخطار کتبی به تنهایی کافی نیست، بایستی به صورت مکتوب از دادستانی درخواست می‌شد تا جلوی کار گرفته می‌شد.

وی گفت: در حوزه شهرداری و در حوزه نظام مهندسی به صراحت عرض می‌کنم؛ وظایف خود را به صورت قانونمند و کامل انجام نداده‌اند.

یگانه اضافه کرد: طی هفته جاری جلسه‌ای با نظام مهندسی و شهرداران مناطق با حضور دادستانی در راستای جلوگیری از این‌چنین تخلفاتی برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار