مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: جمعیت دانش آموزی پایه اول ابتدایی در این استان برای مهرماه امسال ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی  با بیان اینکه مجموع جمعیت دانش آموزی این استان برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۱۰ هزار نفر است، اظهار کرد: این میزان نسبت به پارسال تغییر محسوسی نداشته است.

وی به طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره و اظهار کرد: از مجموع جمعیت دانش آموزی پایه اول تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر سنجش شده که تا پایان شهریورماه سنجش مابقی آنها انجام خواهد شد.

درویشی همچنین در خصوص ثبت نام متولدین مهرماه ۹۶ در مقطع ابتدایی، توضیح داد: ثبت نام نوآموزانی که سال گذشته دوره پیش دبستانی سطح ۲ را در مدارس گذرانده اند، انجام شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، کار توزیع کتاب های درسی بین مدارس نیز انجام و در حال توزیع بین دانش آموزان هستند.

درویشی در خصوص مانور بازگشایی مدارس به همت این اداره کل، یادآور شد: این مانور با هدف آمادگی هرچه بیشتر مدارس برای بازگشایی مدارس، روز گذشته در سطح ۱۴ منطقه آموزشی سراسر استان اجرا شد.

وی ادامه داد: در قالب این برنامه تیم های ارزیابی از مرکز استان به شهرستانها اعزام و وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی، برنامه هفتگی و در مجموع وضعیت مدارس برای بازگشایی را رصد کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی این مجموعه و نقل و انتقال فرهنگیان، گفت: این روند از تیرماه آغاز و اقدام های لازم انجام شده است.

وی زیباسازی مدارس را یکی دیگر از اقدام های این مجموعه برای پذیرش دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح با عنوان طرح« شهید عجمیان» با مشارکت گروه های جهادی، ۱۰۰ مدرسه در سراسر استان مورد بازسازی قرار گرفته که در این طرح ۱۰میلیارد ریال صرف خرید وسایل رنگ آمیزی شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار